Jari Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Tjaba Är det nåt gränssnit mellan ljudkort och digitalmixer?
sounden Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 DAW= Digital Audio Workstation Dvs en dator med ljudkort är en DAW 😄
Linus Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 (edited) Digital Audio Workstation Dvs. en dator med ett musikprogram (Pro Tools, Cubase, Sonar, Logic osv.) EDIT: Ja, Sounden hann före såklart... Jag skyller på att jag var tvungen att invänta Flood control innan jag kunde posta 😄 Edited February 4, 2006 by Linus
antonioE Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Hit o dit nämner folk DAW DAW o DAW...vad är det egenkligen? =/ Känns som om ja missat nått...
Guest drloop Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 (edited) Hit o dit nämner folk DAW DAW o DAW...vad är det egenkligen? =/Känns som om ja missat nått... Digital Audio Workstation, Cubase, Tracktion, Logic, Pro tools, Sonar är några av dessa. DAW´s är inspelningsprogram som kan spela in sång, gitarr och trummor. Hosta virtuella isntrument och spela in MIDI. Ja en digital arbetsstation helt enkelt 😉 Edited July 29, 2007 by drloop
Assar Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Det är väl även dator och ljudkort. Paketet tillsammans, helt enkelt.
Guest Mollin Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Det har jag också frågat mig själv ett par gånger, Vad är det? 😄 Tack för svar! Nu vet jag också vad det är! 😉
Recommended Posts