Jump to content
Annons

Logic och Us 428

Recommended Posts

grazazz (oregistrerad)
Postat

Ursäkta min okunnighet men jag får inte logic och mitt Us 428 bord att funka som det är tänkt.Det funkar som ljudkort och midi men det där med att få igång styrfunktionerna ger mig huvudbry. Med cubase funkar det direkt men jag vet att man måste importera ett "layer" i logic. Sedan är det stopp.om någon kan ge mig en bra länk som steg för steg beskriver hur man startar upp det vore det kanon. Har inte haft superanvändning för bordet hittills men har skaffat mig en bärbar dator nu så det vore kul om man kunde jobba fullt ut med det.

Annons
Postat (redigerat)

Antar att det är PC Versionen av logic du har ?.

Det fanns en länk på Tascams Hemsida hur man kopplade för att få

den att fngera med PC.

Vart ett Helv..e att få igång den men sedan rullade den på ganska bra till slut.

Ska kolla om jag hittar min gamla Autoload där allt fungerade om inte

krävs det mycket laborerande för att få det att fungera.

På denna sida hittade jag den från början för ett par år sedan.

Kan vara att den inte finns kvar längre ..

Swiftkick

Hur som helst så var det en massa Pillande i enviroment för att få det och fungera

och det skulle väl gå att göra om det.

Men tyvärr sitter jag på Mac nu för tiden och i Logic 6 och framåt finns den inbakad

i Logic.

Principen vart i alla fall att skapa 4 banker med 8 Strippar i varje.

Vad du valde att lägga i bankerna var helt upp till dig själv.

Så det var en massa kabel dragande hit och dit.

Hittade orginal Enviroment till Logic hos Tascam

Tascam

Så det är bara att modifiera denna så att den passar dina behov.

Redigerat av Piccazzo
grazazz (oregistrerad)
Postat

Tack, jag brukar gå igenom programmen innan rtfm(read the fucking manual) och brukar lösa det så,learn by doing. Skönt att höra att det inte bara var jag som var för gammal(passerat 43). Har inte så stor lust att köra cubase heller då jag inte tycker att alla knapparna sitter på rätt ställe sas. Ska försöka gå in igen och krångla ett tag.

tack igen

grazazz

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.