callep Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 😄 Har fått fullständigt hjärnsläpp och måste nu be om en hjälpande hand. "Felet" är säkert enkelt men jag ser inte det. Har haft datorn i en inspelningsstudio och just fått hem den, skulle koppla ihop mig och lägga lite gitarrspår. Har ett Esi Julia kort vars 2 stereo utgångar går till mixern. I ena ingången på kortet har jag kabeln från pre-ampen som gitarren är kopplad till. När jag spelar så kommer signalen in på Stereo IN kanalen, men inte på audio kanalen som jag aktiverat. Spelar jag in så hamnar det förvisso på rätt kanal(?) men jag hör inte effekterna osv.(lyssningen äraktiverad. ) Tycker att jag routat rätt men...don nou): NÅgon ide vad jag glömt/gjort fel? /calle
Majken Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Såg ditt mail först nu. Kolla i Devices, Device Setup under VST Multitrack så att Direct ASIO inte är aktiverat. För i såna fall kommer du att monitorlyssna genom ljudkortet vilket gör att signalen aldrig passerar Cubase. Och alltså blir det heller inga effekter på den. /Majken
callep Postat 27 januari 2006 Trådstartare Postat 27 januari 2006 Majken sa: Såg ditt mail först nu. Kolla i Devices, Device Setup under VST Multitrack så att Direct ASIO inte är aktiverat. För i såna fall kommer du att monitorlyssna genom ljudkortet vilket gör att signalen aldrig passerar Cubase. Och alltså blir det heller inga effekter på den. /Majken Tack! Nu står det helt stilla i skallen - jag kan inte hitta VST Multitrack i DV setupen;bara VST Audiobay VST Inputs VST Outputs VST Systemlink
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.