Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😄 Har fått fullständigt hjärnsläpp och måste nu be om en hjälpande hand. "Felet" är säkert enkelt men jag ser inte det.

Har haft datorn i en inspelningsstudio och just fått hem den, skulle koppla ihop mig och lägga lite gitarrspår.

Har ett Esi Julia kort vars 2 stereo utgångar går till mixern.

I ena ingången på kortet har jag kabeln från pre-ampen som gitarren är kopplad till.

När jag spelar så kommer signalen in på Stereo IN kanalen, men inte på audio kanalen som jag aktiverat. Spelar jag in så hamnar det förvisso på rätt kanal(?) men jag hör inte effekterna osv.(lyssningen äraktiverad. ) Tycker att jag routat rätt men...don nou): NÅgon ide vad jag glömt/gjort fel?

/calle

Annons
Postat

Såg ditt mail först nu.

Kolla i Devices, Device Setup under VST Multitrack så att Direct ASIO inte är aktiverat. För i såna fall kommer du att monitorlyssna genom ljudkortet vilket gör att signalen aldrig passerar Cubase. Och alltså blir det heller inga effekter på den.

/Majken

Postat
Såg ditt mail först nu.

Kolla i Devices, Device Setup under VST Multitrack så att Direct ASIO inte är aktiverat. För i såna fall kommer du att monitorlyssna genom ljudkortet vilket gör att signalen aldrig passerar Cubase. Och alltså blir det heller inga effekter på den.

/Majken

Tack!

Nu står det helt stilla i skallen - jag kan inte hitta VST Multitrack i DV setupen;bara

VST Audiobay

VST Inputs

VST Outputs

VST Systemlink

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.