Jump to content
Annons

DigiDesign Project II + 882/16 interface


Farbror_Blå

Recommended Posts

Hej!

Införskaffade mig ett Project II kort igår, kopplade in det med mitt 882/16 interface och min Blå/Vita PowerMac G3 350mhz. Laddade hem drivrutinerna från Digidesigns hemsida men dom verkar inte funka. Allt som händer är att när jag startar datorn och kommit in i MacOS 9.2.2 är att rutan där man väljer Audio interface kommer upp. Jag väljer 882 I/O interfacet och trycker på done. Datorn börjar då få för sig att spela en massa konstiga ljud. Bara genom Digidesign prylarna, inte genom inbyggda kontakterna. Vad jag än öppnar för program så får jag "fel av typ -3" och allt hänger sig. Stänga av datorn och starta om kommadona funkar inte heller. Vet inte vad jag ska göra. Kan Project II vara inkompatibelt med dom Blå/Vita G3orna? Satt i en ny hårddisk innan jag installerade Digidesign kortet. Kan den vara inkompatibel med kortet?

Dator spec:

Blå/Vit PowerMac G3

1gb PC133 minne

2 hårddiskar, 12gb (system) och 20gb (ljud filer)

ATA100 kort för audiodisken.

Mac OS 9.2.2

//Farbror Blå

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick ett svar från Digi:

"The Project II card was created for use with 3rd party digital audio sequencers, and relies on Direct I/O or Sound Drivers for its audio functionality. "

Här kan du fråga om äldre Digidesign kort.

Det verkar som om att P II kortet är inte till för 882 interfacet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det konstigaste hände... Satt på en fläkt på minnena och överklockade burken med 50mhz, till 400mhz. Då började plötsligt allt funka! Laddade ner Digidesign System INIT extension 3.4.2 och datorn blev stabil igen! Nu funkar allt perfekt och jag kör ProTools Free och Emagic Logic 4.7 på burken.

Tack för hjälpen!

//Farbror Blå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...