Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag är så himla trött på dessa blåskärmar som dyker upp då och då. Jag har en pc och har en dedikerad partition till musik inget annat finninstallerat där, inag antivirus, inga brandväggar, med andra ord helt strippat system.

Mitt m-audio firewire 410 får pc:n att krascha när jag kör progg som ableton och reason. Jag får ett felmeddelande och blåskärm där det står:

Hardware Malfunction, Contact vendor for support. Vilken hardware undrar jag? Moderkort eller ljudkort kanske?

Ibland fryser systemet "bara" och jag är tvungen att reboota hela burken.

Jag har gjort massa olika harware checks inklusive minnena.

Letat på m-audios fourm efter liknande problem men utan framgång.

Mitt gamla pci kort soundblaster audigy fungerar utmärkt.

Har provat byta pci plats i burken för firewirekortet.

Har ni några förslag på vad det kan vara.

Snart gråter jag. Nästa burk blir en mac.

/W 😏

Annons
Postat (redigerat)

😏 tråkigt när sånt här händer. Men jag hade samma problem som du för bara några dagar sen.

Länk

Hoppas det är till nån hjälp. 😠

Redigerat av Danabacken
Postat

Du hade ju kommit fram till lösningen på dina problem själv ju. Sista meningen i första inlägget 😎

(kunde inte låta bli, men alla ni andra kan visa på bättre mognad än mig och inte låta detta bli en burkbattletråd)

Postat

Kraschar den när du använder Firewire-ljudkortet? Och bara när du använder det?

Dvs. är det kraschfritt om du kopplar bort kortet?

Och kraschar datorn om du kopplar en annan Firewire-pryl på datorn? T.ex. extern HD.

Postat

Fråga din datorbutik om de har nån liten pryl med Firewire som du kan få låna under en dag? 😕

Postat

Är det inte ett relativt vanligt att vissa FW-enheter (alltså inte ljudkortet utan FW-grejen i datorn) inte funkar så bra i musiksammanhang...?

Har för mig att Claes brukar rekommendera FW-"kort" från en tillverkare (Texas instruments, kanske??) och inte från en annan... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.