Jump to content
Annons

SAMPLER FÖR LIVEBRUK.


Master-L (oregistrerad)

Recommended Posts

Master-L (oregistrerad)

Jag lirar keyboard i ett reggaeband o kör nu 2 keyboards. och tänkte nu utöka med en tredje.. Tanken är att jag ska köra egna ljud som tex samplade blås mm. kan nån tipsa om en bra sampler som inte är allt för stor ( tänkte lägga den på sidan på ena synten. Jag vill kunna multisampla tex blås ljud och så... kan gärna vara av äldre modell..

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samplers är alltid stora. Ända sättet du får en lite mindre en, är om du skaffar en samplermodul, och använder midi-controller, tror jag. Vissa gamla, rätt små samplermoduler som Roland S-330 går för nästan ingenting.

Antingen det, eller skaffa en Casio SK-1 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Master-L (oregistrerad)

Jag kanske betonade lite för mkt om att den ska vara liten. det behöver den inte vara, utan det kan vara en i storlek 19" ( rack bredd ). jag får plats med den ändå.

Fortsätt gärna tipsa dåjag inte e så hajj på Samplers

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Akai S3000 går för under 1000 i musikaffär eller på internet! Akai S3000 var studiostandard för inte alltför länge sedan men då till helt annat pris!

Om du har en laptop så är ju det annars den bästa samplern som går att uppbringa idag!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...