Jump to content
Annons

Sennheiser e602


Torwald

Recommended Posts

När jag äntligen fått tummen ur de bakre regionerna och gått ill 4sound för att höra om de kunde ta en in Sennheiser e602 som jag hört mycket gått om, då verkade det som att den hade utgått! Den fanns inte med på prislistan hos vilka det nu är som är generalagent (dock fanns e604 där, så det är ju inte serien som är avslutad).

Är det så? Vad ska man kolla på för kaggemickar annars? Tacksam för lite rekommendationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja den verkade finnas kvar, fast de kanske inte har uppdaterat? Thomann säljer den fortfarande.

Henke: ATM25 har jag inte hört något om, kan du berätta lite mer?

lavrell: Den är ju klassisk. Vad har den för fördelar gentemot andra? Är den värd de ungefärliga 300 den kostar mer än ATM25 och e602? Har hört att den låter lite mycket "tjoff", fast det kanske bara är bra? Rockiga produktioner och en del tyngre och en del popigare kommer göras. Det jag vill ha är ett sjysst sscmuff mycket hellre än exempelvis klick. A Change of Pace, och andra emo-influerade band, är bra exempel, ifall ni har hört dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är beta52 perfekt.

De gånger jag blivit frälst i beta52:an är när man placerar den precis utan för ljudhålet för att få "tjoooffet" medans en sm57:a placeras nära skinnet där klubban träffar skinnet. Där kan du lätt få ut ett skönt klick som du mixar tillsammans med "tjoooffet" från beta52:an. I den uppsättningen borde alla kunna hitta ett passande kaggesound.

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...