Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har lite gamla låtar som jag spelade in för många år sedan och som jag skulle vilja snygga till ljudet lite. (är stereospår)

Den ena låten är så sjukt brusig... låter ungefär som att jag har micat upp stormen gudrun... hur får man bort det?

Jag har också några inspelningar från en livekonsert och det är ganska skapligt ljud, men dom är lite "brötiga". Hur kan man göra för att snygga till det?

Redigerat av bohm
Annons
Postat
Jag har lite gamla låtar som jag spelade in för många år sedan och som jag skulle vilja snygga till ljudet lite. (är stereospår)

Den ena låten är så sjukt brusig... låter ungefär som att jag har micat upp stormen gudrun... hur får man bort det?

Jag har också några inspelningar från en litekonsert och det är ganska skapligt ljud, men dom är lite "brötiga". Hur kan man göra för att snygga till det?

Det blir nog svårt men du kan ju alltid försöka med Eq. Bruset kommer du nog inte få bort så att det inte går att höra.

Eq är nog det bästa i dethär fallet. Men eftersom orginalinspelningarna inte är så bra så blir det svårt.

Postat (redigerat)

Jag har med (för mig) ofattbart bra resultat tagit bort brus på gamla låtar med hjälp av pluggen Waves X-Noise som är mycket enkel!

Man tar bara den del av låten precis innan musiken börjar och där det bara är brus och loopar denna del och låter pluggen analysera detta!

Därefter Audiomixdown och sedan var det klart och de mesta av bruset försvinner medan musiken låter helt opåvekad!

Ska tydligen finnas mängder av andra brus-reducerare som är (lika?) bra varav en del säkert är gratis!

Redigerat av Hans
Postat

X-noise är sjukt bra!!

Waves låter en få ett 30-dagrs demo så det borde räcka . . .

Postat

Remixa är fel term, petig som jag är...

Men jag önskar lycka till med din brusreducering och remastring. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.