Jump to content
Annons

Vilken bärbar musikspelare använder du?


Pluffo

Recommended Posts

Annons

Jag har en halvgamal Sony CD som jag kånkar runt på när jag vill höra musik på väg till och från jobbet. Dock så är jag skapligt trött på den.

Vill istället ha en Creative NOMAD Jukebox Zen Xtra, som kan lagra upp till en så där 60 gig på sin hårddisk. Jösses så smidigt att kunna dra ner hela skivsamlingen på en pryl som också funkar som en flyttbar hårddisk.

Aja, får se om man lyckas spara ihop lite pengar till en, annars får jag nog nöjja mig med min nu hackande och småtråkiga CD-spelare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Muvo² 4GB som jag tycker riktigt bra om. Det får plats c:a 50 skivor och den är inte så stor som de andra hårddisklösningarna. Den enda nackdelen är att öronsnäckorna som följer med har vit sladd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Creatives MuVo, ohyggligt liten och nätt, och usb-ansluten.

Nackdelen är att den bara har 64 Mb, och det räcker inte riktigt för tur&retur bost-arb. Men då får man ju glädjen att höra vissa låtar två gånger 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder fortfarande min gamla MD från Sony.

För ett tag Sedan var jag dock nära att skaffa en mp3-spelare i form av en JOS, men ångrade mig när jag hörde talas om Sony's nya teknik HiMD, där varje

skiva rymmer "1 GB (7 hours 55 minutes) ..." plus en mängd fina finesser. Så när den kommer till Sverige ( tror inte den finns här än !?) blir det antagligen ett inköp.

Link to comment
Dela på andra sajter

dom små mp3spelarna jag lyssnat i har haft riktigt sunkigt ljud. håller mig till en Sony CD-spelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

En liten billig bärbar radio, Claes Ohlson typ. Jag lyssnar på Sveriges Radio P2 mellan tio och elva när jag arbetar, då går programet "Caleidoskop". Sä ovanlig musik som det över huvudtaget går att få höra på radio. Hur kan man veta vad man gillar och ogillar om man aldrig har hört det? Inspiration kommer oftast utifrån. Det sänds tydligen bara över Stockholm och Malmö, men finns på nätet också. 😎😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska berätta vad jag själv har också...

Dels har jag en Philips ACT100 Radio som jag använder varje dag på jobbet för att lyssna på Lantz i P3. Det är en helbra radio eftersom man spänner fast den på armen så man kan hoppa omkring hur mycket man vill utan att den ramlar av.

Sedan har jag också en Sony MD som jag inte använder sådär värst mycket för jag tycker att den är ganska klumpig att bära runt på och hantera.

Funderar nu på att köpa en Ipod eller liknande hårddiskspelare men skulle vilja ha en som har radio också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony MZ R500.

Är så nöjd med den här.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

En simpel mobiltelefon, ringer upp Telia eller Försäkringskassan och rockar sen loss till deras pausmusik. Inget vidare men man vet vad man får. Kanon. 🙂

Men vad jobbigt när du kommer fram i telefonkön och dem svarar...

Nämen, va dum jag är. Det händer väl aldrig? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

iPod Mini!

Det absolut bästa jag har köpt. Har haft en gammal iPod 5GB i ett par år och funderade på en ny iPod 15GB eller en Mini.

Om någon har samma funderingar så säger jag: köp en Mini!

Man är ändå aldrig borta från datorn så länge att man hinner lyssna igenom 4GB mp3:or.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en helbra radio eftersom man spänner fast den på armen så man kan hoppa omkring hur mycket man vill utan att den ramlar av.

Haha, ser framför mig en hysteriskt hoppande Pluffo 😄

Själv kör jag kassett, sony walkman årgång 93

Hade en budgett mp3 spelare från D-link som inte klarade av att visa tiden rätt om man lyssnade på bättre än 192 eller sämre än 192 kbit/s 🙂

Tappade skiten i marken.. 😄

Redigerat av Baltazar
Link to comment
Dela på andra sajter

Sundström (oregistrerad)

Tjenare allihopa!

Jag funderar själv nu på att köpa en ipod men när jag pratade med en kompis idag om detta sade han att det tydligen är problem när batteriet till den tar slut. Då måste man skicka in den på service sa han, och detta skulle kosta 500kr och uppåt.

Då undrar jag stämmer det med de nyaste ipodarna med 15, 30 och 40gb samt ipod mini?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare allihopa!

Jag funderar själv nu på att köpa en ipod men när jag pratade med en kompis idag om detta sade han att det tydligen är problem när batteriet till den tar slut. Då måste man skicka in den på service sa han, och detta skulle kosta 500kr och uppåt.

Då undrar jag stämmer det med de nyaste ipodarna med 15, 30 och 40gb samt ipod mini?

Aldrig varit med om.

Däremot var det någon som gjorde en fejkfilm om att batteriet pajjar efter 6 månader. Det är kanske det du tänker på? Själv har jag haft min 5GB i tre år utan batteriproblem.

Men på de första modellerna så fanns det inget skydd till firewireporten och de är ganska känsliga för fukt (bl.a.), så den pajjade. Då kom skickade Apple ett UPS-bud och hämtade den, skickade till Apple i Holland, och budade hem den igen. Gratis. 😏

Redigerat av laslo
Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Har en bärbar hjärna som ingår i kroppen på nåt sätt.. oO(helknas)

Hade en Sony MD ett par år, men känns som den blev större med åren.

Lite jobbigt att ha typ skottkärra med sig på spårvagnen.. 😏

Så det blir mest att nynna låtarna i sömnen - och kanske inse att: jisses den där EQ'n på kicken funkar ju inte...

Men söker dock nån sorts MP3 spelare som inte dör efter 17 låtar.. tips ngn?

Helst billig dessutom - kanske finns en att ladda ner på nätet oO(ironi - javisst!) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...