Jump to content
Annons

My Way med riktiga trummor


emser

Recommended Posts

Detta är en ny version med riktiga trummor och omlagd sång. Försökte få ett lite skitigt och torrt sångljud, funkar det?

Jag har oxå tagit bort den irriterande figurgitarren i refrängen och mycket riktigt så blev det bättre.

Är det något mer som skall fixas enligt er?

/emser

LÅTNAMN: My Way

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: 3/4

LÅTLÄNGD: 2:54

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: capablehands på trummor

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK:4mb

STATUS: färdig demo

My_Way_post4.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnar på PC-högtalare så har lite svårt att göra någon helhetsbedömning av mixen - all botten faller liksom bort i dem. Det jag hör gillar jag dock mycket. Sköna stämmor. Jag gillar sångljudet och tycker sången ligger riktigt bra i mixen. Ta det här på rätt sätt nu men jag får lite DiLeva känsla i versen. Dels av melodin och dels av sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väldigt färdigt och proffsigt tycker jag. Möjligen kan trumkompet kännas överarbetat med sånt speciellt spel under hela verserna, lite som ett långt uttdraget break... Skön låt med snyggt varierande arr!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan känna att trummisen borde ha unnat sig en tagning till på första versen, och även på andra refängen, kanske på fler ställen. Ovan vid att spela till klick? Ta inte illa upp, snyggt trumspel, men när man sackar för att kompensera så märks det, det känns som att mattan dras bort under fötterna. Visst plingplong på ridecymbaler med dubbelslag & dyl känns lite överarbetat och stundtals otajt.

Men sen är jag trummis, andra tänker nog inte på det lika mycket... 15 snäpp bättre med riktiga trummor!

Edit: Och att du tog bort gitarren var ett genidrag. Sknade den inte en sekund!

Joel

Redigerat av Joel B
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan känna att trummisen borde ha unnat sig en tagning till på första versen, och även på andra refängen, kanske på fler ställen. Ovan vid att spela till klick? Ta inte illa upp, snyggt trumspel, men när man sackar för att kompensera så märks det, det känns som att mattan dras bort under fötterna. Visst plingplong på ridecymbaler med dubbelslag & dyl känns lite överarbetat och stundtals otajt.

Men sen är jag trummis, andra tänker nog inte på det lika mycket... 15 snäpp bättre med riktiga trummor!

Edit: Och att du tog bort gitarren var ett genidrag. Sknade den inte en sekund!

Joel

Håller tyvärr med, trummisen sitter någonstans i U.S.A så det blir lite svårt att kräva en massa omtagningar efter att man lyssnat på vad han gjort.

Det känns lite som han vill visa sig på styva linan och inte riktigt fixar det.

Ja ja, som sagt bra mycket bättre än programmerade.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter himla bra de 😎 Å som inbiten folkmusiker som man är, så är det himla kul att det äntligen blir lite låtar som man kan dansa polska till 😕

Tre fingrar upp!! ( Peace and tretakt )

Härligt, polka skallen av dig 😆

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...