Pajaspojken Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) Jag har precis börjat pilla runt med ProTools 7 på min mac och behöver lite hjälp med MIDIn. Jag har lyckats med att spela in MIDI och även spela upp det med min synths inbyggda ljud. Dock vet jag inte hur jag ska kunna välja fritt mellan alla ljud och banker på synthen. I fönstret där man väljer ljud är Mode och Bank är inaktiverade och går inte att ändra. Om jag först ändrar bank manuellt på synthen så kan jag då välja mellan alla ljud som finns i den banken via programmet. Men jag vill ju kunna använda både exempelvis trumbanken pianoljud samtidigt. Synthen jag har är en Yamaha S30. Vad måste jag göra för att komma åt ljud från olika banker samtidigt? Eller går inte det? Redigerat 16 januari 2006 av Pajaspojken
Pajaspojken Postat 17 januari 2006 Trådstartare Postat 17 januari 2006 (redigerat) Har jag rätt i att det inte går att komma åt olika banker samtidigt? För jag har lyckats hitta en metod där jag ställer in ett ljud, spelar in MIDI, för att sedan lägga till ett audiospår där jag spelar in MIDIn med det rätta ljudet på, för att sedan gå över till nästa kanal och spela in nytt MIDI med nytt ljud och upprepa proceduren. Det är relativt enkelt, men ändå ganska osmidigt främst med tanke på att man måste memorera alla ljud och sedan ställa in dem varje gång på nytt när man ska göra en ändring i ljudet. Finns det nåt bättre sätt? Redigerat 17 januari 2006 av Pajaspojken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.