mtornros Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Tjena! Jag skulle vilja sänka velocityn på alla mina virvelslag (dfh) i ett av mina projekt. Eftersom dfh använder massa velocity layers så räcker det inte med att bara sänka volymen. Går detta att göra på något smidigt sätt, eller måste jag gå in i varje "trumdel", markera alla virvlar och sen sänka velocityn manuellt? 😲 Nån som har någon idé, eller tips på plugg el. liknande? Tack så hjärtligt! /Martin
Claes Holmerup Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) Logical Edit fixar det utan problem... Nåja - gränssnittet är kanske inte helt perfekt (mild underdrift), men du kan trixa till väldigt mycket där i alla fall... 🙂 Du kan också kopiera ut enbart virelslagen till ett nytt midispår - så kan du göra vad du vill med dem sedan - på ett enklare sätt... 😉 Redigerat 16 januari 2006 av Claes
Signert Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Öppna drum editorn, markera alla virvelslag (lättare i drum editorn än i key editor). Gå sedan in i MIDI -> Functions -> Velocity. Där kan du välja mellan flera sätt att minska velocityn, komprimera (minskar alla slag med samma procent, påverkar alltså starka slag mer), subtrahera (minskar alla slag med ett fast värde), eller limitera (minskar alla slag som ligger över en viss tröskel). Bara att välja! 😉
mtornros Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 Tack!! Ska testa imorrn, men det låter ju som om det borde fungera.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.