Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag skulle vilja sänka velocityn på alla mina virvelslag (dfh) i ett av mina projekt. Eftersom dfh använder massa velocity layers så räcker det inte med att bara sänka volymen.

Går detta att göra på något smidigt sätt, eller måste jag gå in i varje "trumdel", markera alla virvlar och sen sänka velocityn manuellt? 😲

Nån som har någon idé, eller tips på plugg el. liknande?

Tack så hjärtligt!

/Martin

Annons
Postat (redigerat)

Logical Edit fixar det utan problem... Nåja - gränssnittet är kanske inte helt perfekt (mild underdrift), men du kan trixa till väldigt mycket där i alla fall... 🙂

Du kan också kopiera ut enbart virelslagen till ett nytt midispår - så kan du göra vad du vill med dem sedan - på ett enklare sätt... 😉

Redigerat av Claes
Postat

Öppna drum editorn, markera alla virvelslag (lättare i drum editorn än i key editor). Gå sedan in i MIDI -> Functions -> Velocity.

Där kan du välja mellan flera sätt att minska velocityn, komprimera (minskar alla slag med samma procent, påverkar alltså starka slag mer), subtrahera (minskar alla slag med ett fast värde), eller limitera (minskar alla slag som ligger över en viss tröskel).

Bara att välja! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.