Jump to content
Annons

Analyze This (ny version)


Wistrand

Recommended Posts

LÅTNAMN: Analyze This

ARTIST/GRUPP: Depressed Freedom

GENRE: Alt. rock

LÅTLÄNGD: 6,16min

KOMPOSITÖR: Jag Och Fidde

PRODUCENT: Jag

MEDVERKANDE: Henke, Hanna och Fidde

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,7mb

STATUS: Skiss

Ja nu har jag mixat om den. Vill jättegärna ha kommentarer då jag verkligen vill få musik att bli bra producerat. SÅ ÖS UT KRITIK OCH KOMMENTARER. Hjälp mig att göra den bättre. Proffsigare.

MVH/ERIK

EDIT: NY VERSION

Depressed_Freedom___Analyze_This.mp3

Redigerat av theEriks
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sången är väldigt obalanserad i volymen. Kanske borde lägga på en kompressor där.

Det jag gillar mest med hela produktionen är virvelljudet. :rolleyes: Det jag gillar minst med hela produktionen är gitarrljudet som låter gröt. 🙂

Bra jobbat med det låter lite för mkt garage band

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

tack.. jo jag har haft problem med compressor, har tyvärr ingen så jag har höjt och sänkt och därefter.. dvs under upspelning.

vart skulle jag kunna få tag på en compressor plug?

Vad för sequnser program kör du? Brukar alltid finnas någon form av kompressor med. Som duger gott och väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

äh, jag hoppades på nått jimmy eat world liknande när jag käste alt. rock. Men som sagt var inspelningen är ju inte den bästa. Låten är hyfsad, dock är den på tok för lång, jag förlorar intresset ett par gånger. Sen känns det lite glest ibland, när bara en gitarr, trummor och bas lirar. Gitarrsolot var skönt i den snabba delen framförallt, men borde också kortas ner lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobba på sången, hon har en skön röst men det låter som någon påpekat lite väl mycket garage!

jo faktum är att jag håller med, men jag vet inte rikigt vad jag ska göra. Det här är mitt första arbete. 😆

Vad ska jag göra för att få bort "garaget" och fram med det varma?

Link to comment
Dela på andra sajter

äh, jag hoppades på nått jimmy eat world liknande när jag käste alt. rock.

då var det nog indie/emo du hoppats på. (även om jag skulle klassa jew som pojkbandspunk 🙁 )

alt. rock lutar väl oftast mer åt metalhållet. tänk tool, apc, mars volta etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Duger som Demo.

Låter lite replokal men det tycker jag inte gör så mycket.

Sedan är det inte 100 % tight på alla ställen heller men det gör inget det heller.

För att lyfta produktionen till en högre nivå så är det främs experimenterande och erfarenhet som gör att det kommer att låta bättre.

Framför allt sången har som du själv sagt mycket Garage ljudbild över sig.

Nu vet jag inte om du lagt reverb på eller om det är rumsklangen som återspeglas

Men försök att få sång ljudet torrare och lägg på reverb i efterhand för att få mer luft i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjena erik! Hälsa fidde! Gav honom lite komentarer också för nåra dar sen...

Som jag sa till fidde då, och han höll med, så är det rätt otight vid ett flertal tillfällen.

Låten i sig är rätt skön, lite progg-metal aktigt 😆

Sången ligger nästan för långt fram i mixen. tycker jag. Den sjunker iaf inte in med de andra instrumenten. Gitarrljudet... USCh... Låter som nån billig liten stärkare. Aldeles fö grötigt och ingen definition.

Trummorna behöver en hel del Eq elelr liknande. Lite komprimering också tror ja. Men främst fixa nivåerna.

Stället vid gitarrsolot känns riktigt tom där i början.

jaja...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena erik! Hälsa fidde! Gav honom lite komentarer också för nåra dar sen...

Som jag sa till fidde då, och han höll med, så är det rätt otight vid ett flertal tillfällen.

Låten i sig är rätt skön, lite progg-metal aktigt 😮

Sången ligger nästan för långt fram i mixen. tycker jag. Den sjunker iaf inte in med de andra instrumenten. Gitarrljudet... USCh... Låter som nån billig liten stärkare. Aldeles fö grötigt och ingen definition.

Trummorna behöver en hel del Eq elelr liknande. Lite komprimering också tror ja. Men främst fixa nivåerna.

Stället vid gitarrsolot känns riktigt tom där i början.

jaja...

🙂

Ha, så du känner till fidde? från eksjö antar jag då?

I alla fall, jag ska vara ärligt. I den versionen som jag har laddat up här gjorde jag förra året, då hade jag itne lärt mig ett skit om komprossor bläbläblä, så då blev det lite så där ojämnt med nivåerna. Men jag ska hålle rpå att mixa om skiten, dock så har vi inte gjort någon ny tagning. (Det behövs ju dock!) Men åt andra sidan inte för att mixa. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var den nya versionen nästan klar. Här är jag en bit på vägen i alla fall.  😄

Lägg upp här sen då 😲

Jag har lagt up en ny version, dock så är det ju samma orginal spår men om mixat. Men jag ska lägga up ny version lite då och då. Så avvakta lite men jagh ar redan lagt up en ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...