Jump to content
Annons

Orient

Recommended Posts

Hej!

Efter 7 år så har jag gått över från Logic till Cubase SX3 och nu behöver jag hjälp av er, annars går jag tillbaka till Logic 🙂. Hur fungerar Halion? Jag vill helst slippa lägga in alla mina samplingsplattor på nytt så det jag vill göra är att använda mina samplingsbibliotek ifrån Logic, de finns kvar alltså i datorn. Men även om det inte fungerar att spela spela på mina EXS filer så vet jag fortfarande inte hur man ska konvertera samplingaskivor i Halion, och varför släpper de inte EXS 24 till cubase? 🙂 HJÄLP MIG!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Exs24 finns som vst... Så det är bara att fixa o ladda in ditt samplingsbibliotek..

Problemet med vst versionen är bara att det inte går att sampla egna grejjer med den, funkar bara med samples med tillhörande .exs fil

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret!! MEn är det möjligt att jag slipper ladda in skivorna på nytt, eller kan jag använda EXS instrumenten i Halion? Det du skrev om tror jag är EXSP24, där är det så att man inte kan sampla själv. Man jag kan alltid sampla i EXS 24 i logic och dra filerna till EXSP i cubase isåfall. Nån som kan det här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Efter 7 år så har jag gått över från Logic till Cubase SX3 och nu behöver jag hjälp av er, annars går jag tillbaka till Logic 😉. Hur fungerar Halion? Jag vill helst slippa lägga in alla mina samplingsplattor på nytt så det jag vill göra är att använda mina samplingsbibliotek ifrån Logic, de finns kvar alltså i datorn. Men även om det inte fungerar att spela spela på mina EXS filer så vet jag fortfarande inte hur man ska konvertera samplingaskivor i Halion, och varför släpper de inte EXS 24 till cubase? 😎 HJÄLP MIG!!!!

Öppna upp halion och ladda in alla ljud/samlpingar du sa att du hade i datorn. Sen när du har lagt in alla så är det bara att "save as bank" så sparas alla ljuden i en bank. Så nästa ågng du öppnar halion så är det abra att "load bank" så wips så får du upp alla ljud.

Om nu sapmplingarna funkar i HALion :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...