Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett problem, nÀr jag spelat in alla kanalerna och mixat klart. Och det Àr dax att mixa ner allt till en fil sÄ hamnar kanalerna plötsligt i osynk.

har spelat in tidigare, men dÄ bara anvÀnt 4 kanaler och dÄ va det inga problem. Nu spelade jag in pÄ 7 st.

Kan det va sÄ att det blev för mycket att jobba med för min dator, eller vad?

AnvĂ€nder Acoustica Mixcraft, har mĂ€rkt att det nĂ€stan bara Ă€r cubase som gĂ€ller hĂ€r och att INGEN annan kör detta. Men nĂ„n kanske kan hjĂ€lpa mig med nĂ„n teori ÄndĂ„?

Annons
Postat (redigerat)

Ett lĂ„ngskott men.. Kan det vara som sĂ„ att Mixcraft inte har nĂ„n kompensation fön de fördröjningar som eventuella VST effekter kan orsaka? Brukar kallas för "plug-in delay compensation" I sĂ„ fall mĂ„ste du manuellt sitta och töja i dina audiofiler tills dom Ă€r i synk igen.. 😆

Om du uppgraderar till version 2.50 sÄ fÄr du den funktionen.

LÀnk till Mixcraft hÀr

EDIT: Varming för buggar.. Det Àr en Beta-mjukvara

Redigerat av hegobald
Postat

tack, men den uppgraderingen finns inte, not found stÄr det.

sen om man kollar mixcrafts egen sida sÄ Àr senaste 2.01 build 41

apropĂ„ dra filerna sĂ„ Ă€r det lite svĂ„rt nĂ€r det Ă€r mixat till en och samma. 😆

det dÀr med VST kanske stÀmmer för jag kör en hel del VST...

tack för svar, fler teorier vÀlkomnas...

/Axl

Postat

Ähh, har kopplat bort alla VST och provat igen, det va det som Ă€r problemet.

J---a skit program att inte fixa VST!!!!

Kan nÄgon rekommendera nÄt annat likvÀrdigt program?

DET SKA VA LIKA ENKELT ATT FÖRSTÅ :-)som mixcraft, jag vill inte sitta i timtal för att lĂ€ra mig ett program, utan det Ă€r att lira gitarr som Ă€r min grej.

Min dator har 384 ram, AMD Athlon 64 processor 3200 och djudkortet vet jag inte vad det heter, men det blir fördröjningar med cubase sx1 och cubasis.

Mixcraft gick vÀl pÄ 16 bitars.

vore ytterst tacksam för lite bra tips.....

MYCKET BRA ATT DET HÄR FORUMET FINNS!!!!!

Postat

Mmmm.......

glöm allt, jag hittade mixcraft 2.5 till slut. Vst problemet Àr nu löst.

DEt mÄste va sÄpass nytt att dom inte hade ut det pÄ vsin sida, för nÀr jag tittade första gÄngen sÄ fanns det inte dÀr, men typ fem timmar senare sÄ fanns det!

Bra!!!

Jag fortsÀtter glatt med i min ensamhet(bara jag som kör det verkar det som?) med mitt Mixcraft ett tag till dÄ!! Hhehehe..

Tack Hegobald...

men har nÄgon nÄtt bra förslag till byte av program sÄ Àr jag fortfarande öppen för förslag...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.