xinoz Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Hej, Jag har precis skaffat mig två plattskärmar och tänkte vara lite häftig och köra tex Arrangefönstret i den ena och Mixern i den andra (Cubase SX2) men det ville ju inte funka .. man kunde inte dra iväg mixern "utanför" programmet .. nån som vet hur man ska gå till väga? För det ska väll funka? MVH Martin Forsstedt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hype Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Ta bort maximeringen på Cubase-fönstret ocg dra sedan ut Cubase arbetsyta så det täcker båda skärmarna...whips så kan du ha mixern i ena fönstret och mixern i andra =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinoz Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 Ahh, smart lösning! Tackar så mkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
allansson Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Jag tror att det ska funka om du höger klickar på en tom yta på mixern i Cubase och kryssar för Always On Top. Då kan du ha huvudfönstret i Cubase maximerat samtidigt som du kan dra över mixern till andra skärmen. Funkade för mig iaf men jag kör SX3 och jag vet inte om det är någon skillnad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinoz Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 Njea, jag får inte fram någon meny där man kan välja always on top nå .. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altzi Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Ta bort maximeringen på Cubase-fönstret ocg dra sedan ut Cubase arbetsyta så det täcker båda skärmarna...whips så kan du ha mixern i ena fönstret och mixern i andra =) Jag har gjort lika dant, funkar smäck 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts