Jump to content
Annons

Korg OASYS ägare i Sverige ?

Recommended Posts

mwiik (oregistrerad)
Postat

Hej !

Söker på detta sätt fler glada Korg Oasys ägare här i Sverige. Vore kul att utbyta ideer och åsikter om denna monstersynth.

M Wiik

Annons
Postat (redigerat)

hej! är ingen ägare själv (skulle dock gärna vilja vara det 😆 ) men är bara lite nyfiken vad som fick dej att välja den svindyra Oasys framför en schysst PC/Mac med massa bra mjukvara..? eller du kanske kör både och? har hittills, baserat på vad jag läst om Oasys, haft lite svårt att förstå vad den kan som man inte kan göra med en PC/Mac.. men jag kan ju ha missat något 😉

Redigerat av godhead
mwiik (oregistrerad)
Postat

Det som fick mig att välja är att Oasys verkligen är ett instrument och ingen dator. Integrationen är helt oslagbar. Man förstår inte det förrän man har provat Oasys. Korg har gjort ett jättejobb med operativet (som är baserat på Linux). Blixtsnabbt och allt onödigt lull-lull som finns i ex. Windows är ett minne blott. Jag har kört V-stack som komplement till min befintliga syntrigg ett tag. Även om det är flexibelt så kräver det sin man att administrera och smidigheten live...nja... Jag har en PC också med Sonar och den kommer givetvis att komplementera min Oasys i studion.

Sen...ljudet. Jag har en Motif. Har testat Triton, Fantom-X, Motif-ES, Kurzweil. Ingen är i närheten enligt mitt tycke. Har du möjlighet, gå in i en musikaffär och testa.

Sen är det ju priset...Vid första anblick håller man på att sätta kaffet i halsen. MEN, jag summerade ihop vad jag betalt för min syntrigg en gång i tiden. Jag hamnade en bit över hundra tusen. Bara min 5080 fullt expanderad skulle kosta 45.000(!) Och en Oasys ersätter hela riggen...faktiskt.

Som sagt, får du möjlighet, prova. Det kan dock resultera i att du får leva på vatten o bröd ett tag 😎

MW

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.