Vallhagen Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Jag fyllde Är igÄr och fick en gammal bok jag inte lÀst; Douglas Adams; Dirk Gentlys Holistiska DetektivbyrÄ En pÄ alla sÀtt helgalen historia förstÄs. Det ska poÀngteras att den författades för 20 Är sen; En grundpelare i storyuppbygnaden Àr mjukvaruindustrin, och huvudpersionen Àr programutvecklare med smak för diverse. Bl.a. sÄ "stod dÀr [...] en sÀllan anvÀnd kassettbandspelare, efterssom musiken numera lagrades pÄ datorerna i stÀllet för band". Huvudpersionen börjar sin digitala karriÀr med att lÀra datorn spela "min hatt den har tre kanter" Jag hissade ögonrynen nÀr huvudpersionen jobbar med ett inkonsekvent program som heter REASON. Det ser ut som en tanke att propellerpojkarna Àr gamla Douglas Adams-freaks? NÄn som vet det? ** So well, slÀpp datorn ett slag folks, och lÀs en skvÀtt! /Bengan
hackeman Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 FrĂ„n http://en.wikipedia.org/wiki/Reason_(program): Reason 1.0 was released in November 2000. Its name is a reference to software used by the lead character in Douglas Adams' novel, Dirk Gently's Holistic Detective Agency. Early in development it was known as Realizer (after the PPG Realizer). SĂ„ det verkar som du har rĂ€tt. FörvĂ„nar mig inte, Douglas Adams Ă€r ju kult bland alla nördar och propellerheads, inte bara killarna bakom Propellerhead Software. đ En förbannat kul bok by the way. LĂ€ste den för rĂ€tt mĂ„nga Ă„r sedan. HH Trilogin Ă€r strĂ„t vassare, men den hĂ€r Ă€r ocksĂ„ förbannat kul. Finns en fortsĂ€ttning pĂ„ den oxĂ„: Tedags för dystra sjĂ€lar. LĂ€s! đź Grattis i efterskott förresten! đ
Vallhagen Postat 3 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 januari 2006 UtmĂ€rkt Hacke; dĂ„ fanns det ett facit pĂ„ funderingen kring hĂ€rkomsten om Reasonnamnet dĂ„ đ Ă tack Hacke o Torda för glada tillrop đ
Cloudsurfer Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 BÀsta och Àckligaste boken nÄgonsin; Parfymen. Riktigt snuskig, men samtidigt vÀldigt bra.
Thimmie Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 DÄ vill jag sÀga, lÀs TÀrningsspelaren av Luke Rhinehart!
jarlo Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 DĂ„ vill jag sĂ€ga, lĂ€s TĂ€rningsspelaren av Luke Rhinehart! ...ja! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.