Jump to content
Annons

Lite bristande erfarenhet..

Recommended Posts

projO (oregistrerad)
Postat

Jag ska kanske börja med att säga att jag spelar in på ren hobbynivå hemma vid datorn. Hursomhelst vill jag ju lära mig mer och få det att låta så optimalt bra som det bara går.

Jag har pillat en hel del på en låt och jag skulle gärna vilja få lite feedback samt förslag på saker jag missat, som kan vara bra att tänka på osv.. Det kommer ju sannolikt aldrig låta som en riktig studioinspelning som ett profs mixat, men det vore ju kul att komma så nära som möjligt.. 😉

Länk:

Egna funderingar:

Sången är inte helt bra lagd överallt, så jag kommer nog försöka lägga om den lite mer nogrannt.

Jag har haft ett evigt problem med att få pukor att höras, utan att dom täcker för stort frekvensområde och får allting att peeka.. Där är det väl enbart bristande erfarenhet som är problemet, förslag kring hur man undkommer det problemet tas tacksamt emot!

Får gärna kommentera själva låten också, helst förutsett att det är en genre ni känner att ni överhuvudtaget kan lyssna på.. 😏

Jättetacksam för alla konstruktiva svar!

Johan

Annons
Postat

Tycker det låter mycket bra, både låt och produktion.

Skulle dock vilja ha lite högre sång, och lite närmare. Smaksak förstås, men jag tycker den känns lite långt bort. Annars tycker jag det låter stenbra.

Postat

Ni borde lägga på lite mer limiter på sång och trummor och trycka ihop

soundet. Annars låter det bra..lovande faktiskt 😏

projO (oregistrerad)
Postat
Tycker det låter mycket bra, både låt och produktion.

Skulle dock vilja ha lite högre sång, och lite närmare. Smaksak förstås, men jag tycker den känns lite långt bort. Annars tycker jag det låter stenbra.

Tack 😆

Närmre, innebär det i praktiken mindre reverb.. eller vad kan man mer göra för att den ska hamna närmre? Jag är lite rädd att den ska hamna "ovanpå/utanför" resten av musiken bara..

projO (oregistrerad)
Postat
Ni borde lägga på lite mer limiter på sång och trummor och trycka ihop

soundet. Annars låter det bra..lovande faktiskt 🙂

Trycker en limiter ihop det? den klipper inte bara av?

Har inte riktigt greppat hur en limiter fungerar.. O.o

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.