Jump to content
Annons

söker plugin


DreadX

Recommended Posts

Jag letar efter orgeln som anvĂ€nds i funk, soul, house, jungle/dnb och liknande musik. Är det nĂ„n som vet vilken jag menar och var jag kan hitta ett plugin? Jag hittade en som heter Master hammond B3, men det Ă€r shareware och ger ifrĂ„n sig ett pip var 10nde sekund. Prövade Ă€ven Land of Cockaigne Phibes men det var helt fel...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Native Instrument - B4 II

Den kanske kan duga? 🙂 Har bara testat föregĂ„ngaren, men den var vĂ€ldigt bra och den hĂ€r lĂ€r vĂ€l inte vara sĂ€mre 🙂

.Viktor

anvÀnder 1:an av denna orgel i typ alla mina lÄtar! Ett trÀnat öra kan kanske höra att det Àr en plugg men för oss vanligt dödliga sÄ fungerar och lÄter den vÀldigt likt en orginal orgel!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Vad Àr donationware? Anyway, jag tror att det Àr nÄt piano-plugin som jag Àr ute efter, inte orgel som jag sa först. hittade ett som heter lazysnake. Det finns 5 demos att lyssna pÄ dÀr. Om nÄn vet ett bÀttre plugin sÄ Àr jag evigt tacksam. Tack i alla fall för orglarna.

Redigerat av DreadX
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Native Instrument - B4 II

Den kanske kan duga? đŸ˜± Har bara testat föregĂ„ngaren, men den var vĂ€ldigt bra och den hĂ€r lĂ€r vĂ€l inte vara sĂ€mre đŸ˜±

.Viktor

anvÀnder 1:an av denna orgel i typ alla mina lÄtar! Ett trÀnat öra kan kanske höra att det Àr en plugg men för oss vanligt dödliga sÄ fungerar och lÄter den vÀldigt likt en orginal orgel!

Det Àr vÀll exakt som med en elgitarr; en gitarrförstÀrkare i plug-in format funkar och lÄter kanske vÀldigt likt i en mix. Men hur bra blir kÀnslan? Men som sagt; i hemmastudion funkar det.

/johan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr donationware?

Saxar frÄn Wikipedia

Donateware (or donationware) is a form of software distribution. Distributed as freeware, donateware stipulates that the user must donate to a charitable cause in order to "register" the software. Sometimes the author of the program stipulates which charity the user must donate to, sometimes they just suggest one, and sometimes the author leaves the choice up to the user. Normally the user does not need to contact the author with any information in order to "register" their program—it is implicit with the donation (registering does not "unlock" any extra features). The donation stipulation is little more than a gimmick since the program's author cannot verify whether or not the user made any such donation. Therefore, donateware can be thought of as "freeware with a reminder to be charitable."

Predictably, this form of software distribution is very uncommon. One of the early versions of donateware was Screenpeace, a screen saver for Microsoft Windows 3.0. The suggested charity was Greenpeace, though any other charity qualified.

A close variation of Donateware is careware or charityware.

Another form of Donationware is when the author makes the software fully functional and free but request (sometimes loudly) that you should donate to the software creator whatever you feel is proper. Spybot falls under this category.

Och för de som inte Àr sÄ slÀngda pÄ engelska: Donationware Àr gratis program med en uppmaning att betala lite pengar till upphovsmannen (ibland för att lÄsa upp extra features).

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr donationware? Anyway, jag tror att det Àr nÄt piano-plugin som jag Àr ute efter, inte orgel som jag sa först. hittade ett som heter lazysnake. Det finns 5 demos att lyssna pÄ dÀr. Om nÄn vet ett bÀttre plugin sÄ Àr jag evigt tacksam. Tack i alla fall för orglarna.

Lazy Snake Ă€r grymt skön om man stĂ€ller in den "rĂ€tt"... 😏

Skönaste WahWah-ljudet har jag fÄtt till en gÄng :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...