hegobald Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Tar mig friheten att citera frÄn tidningen Ny Teknik ( http://www.nyteknik.se/art/43940 ) En knallsensation i hi-fi-vÀrlden. I en liten plast-lÄda finns stereoförstÀrkaren som tvingar audiofilerna att ompröva hela sin vÀrldsbild. Anledningen? Den kostar 250 kronor och jÀmförs ljudmÀssigt med förstÀrkare som Àr 100 gÄnger dyrare. Egentligen tÀnkt att ge lite bÀttre ljud i datorn - innan hi-fi-entusiasterna upptÀckte den. FörstÀrkaren Àr dock inte helt lÀtt att fÄ tag pÄ. Kan bara köpas frÄn amerikanska internetsajter som Ebay. Prova ocksÄ pÄ tillverkaren SI Technologies hemsida: http://www.si-technologies.com/frontEnd/cm...sp?productID=18
Nelerion Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Intressant lÀsning ! lite OT : Jag har testat trial-versionen av Google Earth men fann stora begrÀnsningar, slÀpptes hela programmet nÄgon- sin löst eller Àr det fortfarande betalning som gÀller för att fÄ full access, och om man nu betalar, kan man zooma var man Àn önskar och fÄ samma upplösning som man fick nÀr man zoomade in i en storstad i Trial- versionen?
Pico Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 lite OT? đ (Jag sĂ„g dock att det var nĂ„gon satellitbild över jorden pĂ„ nyteknik-sidan det lĂ€nkades till... sĂ„ jag hajjar hur du hamnade i de tankebanorna.) đ
Nelerion Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Pico sa: lite OT? đ (Jag sĂ„g dock att det var nĂ„gon satellitbild över jorden pĂ„ nyteknik-sidan det lĂ€nkades till... sĂ„ jag hajjar hur du hamnade i de tankebanorna.) đ AHAHAHAHAHA, ja det Ă€r bra om man kollar första lĂ€nken dĂ€r . đ Back to topic : Skulle man kunna nyttja förstĂ€rkaren för att boosta i t ex Bil ?
hegobald Postat 29 december 2005 TrÄdstartare Postat 29 december 2005 Nelerion sa: Skulle man kunna nyttja förstÀrkaren för att boosta i t ex Bil ? Den Àr ju inte allt för effektstark.. "Bara" 15W men visst skulle det gÄ.. Fast det finns ju redan mycket bÀttre anpassade förstÀrkare för bil-ÀndamÄl.. Tror inte att T-amp gör sin fulla rÀtt i en bil riktigt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.