Jump to content
Annons

New Modern Angels - Will they be kinder today?


android

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Will they be kinder today?

* ARTIST/GRUPP: New Modern Angels

* GENRE: Elektronisk pop

* LÅTLÄNGD: 4:04

* KOMPOSITÖR: L. Brun

* PRODUCENT: L. Brun, C. Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: knappt 4MB

* STATUS: Skiss!!

* LÅTLÄNK: låtlänk

Ny låt från oss, fast i ett väldigt tidigt demostadium.

Vad tycks?

God Jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vi börjar pedagogiskt med det bästa:

En bra låt rakt igenom klart värd att bygga vidare på...

Refrängen får mig att rysa av välbehag. Härligt ödesmättad och grym känsla.

Förbättringförslag:

1. Tycker ni borde jobba mer med sången på verserna, jag vet att hon kan betydlig bättre...mer lidelse och sårbarhet.

2. En padsyntslinga alá depeche efter sista versen hade gjort susen och kanske lägga på en till refrängrunda tillsammans padsyntslingan sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ... lite ruttet mixat. Vissa delar låter som det är live, vilket för med sig att t ex hihatten som går hela tiden (gäsp!) låter som den är pålagd i efterhand.

Jag skulle ha gjort så här:

1) Programmera om hihatten. Enformigt är bra ibland, men inte alltid.

2) Mixa om rubbet och korrigera reverbnivåerna eller delaynivåerna eller hur ni nu har gjort det.

3) Byt virveltrumma. Det skulle jag ha gjort, men det är smaksak. Jag tycker att den låter mjäkig.

Annars är det en bra låt. Faktiskt.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på kass lyssning så jag kan inte säga så mycket om mixningen.. förutom att hihaten hörs väldigt väl.. vilket stör lite efter som den, som sagt, är något enformig. Bra stämning i låten. Gillar späckhuggarljudet som dyker upp efter första refrängen. Helt okej sångmelodi. Kan kanske tycka att det ska krämas på mer i refrängen.. eller att tempot ska plockas ner så att ni kan få en lite vackrare ton på stycket. Nå. Jobba klart. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt med en melodi som sätter sig. Dök plötsligt upp i huvudet ett tag efter jag lyssnat första gången. Sången i verserna känns däremot oengagerad och har ett lite småtråkigt sångljud. Jag tycker också att låten skull växa mer efter hand, det skulle hända mer alltså. Större ljudlandskap hade varit häftigt. Men...jag kan ju inte denna genre så....Mer gitarrer! 😱 Men som sagt en bra låt! God Jul! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tronicom (oregistrerad)

Inte alls så tokigt android även om det är ännu en beta-version om jag ska gnälla

på nåt gillar jag inte ekot skulle vilja har det utan det istället för att få fram hennes röst bättre, så testa lite på andra sätt i mixningen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom den inte är färdigproducerad så säger jag inte så mkt om produktionen/mixen .. Men själva kärnan i låten är kanonbra tycker jag. Sköna harmonier, härlig atmosfär och trevlig melodi!

Ser fram emot att få höra hela låten sen. 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint!

Men är inte synthmelodin som maler på i versen lite väl lik sångmelodin i Kraftwerks The Model? 😠 Det är säkert bara jag, men jag väntar bara på att få höra "She's a model and she's looking good".

Smacka på med lite mer grejor i refrängen för att ytterligare höja refrängkänslan också. Någon föreslog en pad, vilket inte är någon dum idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...