Jump to content
Annons

melodisk metal


EkenMusiX

Recommended Posts

Tjenare igen! 😄 Det går väldigt snabbt i backarna för mitt skapande har jag märkt! här kommer ytterligare en metal aktig låt ut ur skuggan..

ni får gärna jämföra denna med den förra jag gjorde ( jag vill ju försöka utväcklas i den här genren) 😉

jag har bara lagt på 3 compressorer , 2 på båda gitarrerna, och 1 på trummorna..

inget mer,, möjligt att det behövs eq, reverb etc.. tipsa gärna om allt möjligt 😄

obs!, jag har spelat in alla gitarrer med sångmick, jag får en SM57 ganska snart. borde väl låta bättre då 😄

tänk på att jag håller på och lär mig, är 14 år bara, så tipsa på 🙂

LÅTNAMN: rocktest nr2

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: melodisk metal, kanske

LÅTLÄNGD: 2.42

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: jag bara

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: 2005

STORLEK: 2.533 MB

STATUS: skiss ( håller på att utvecklas i metal, och rock)

melodisk_h_rdrock.wav.mp3

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter inte speciellt bra när trummorna tickar på stängd hi-hat, använd fler cymbaler!

Och trumbreaket innnan gitarrsolot låter.. hrrm.. tja...

Annars bra låt, skulle låta ännu bättre med nån slags sång. Uppskattar dom långa akorden.

.:Fnykis

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter inte speciellt bra när trummorna tickar på stängd hi-hat, använd fler cymbaler!

Och trumbreaket innnan gitarrsolot låter.. hrrm.. tja...

Annars bra låt, skulle låta ännu bättre med nån slags sång. Uppskattar dom långa akorden.

.:Fnykis

okej, okej,, jo,, på det hårda partiet tänkte jag lägga på lite splash aktiga cymbaler och lite sånt.. visste dock inte hur det skulle bli, jag trodde att det skulle bli för "jobbigt" men jag ska fixa det sen. fortsätt med tips 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Juste huvudriff med snygga ackordföljder. 🙂

Gitarrerna är lite torra, skulle behöva lite mer eq och reverb kanske. Om du har möjlighet att lägga på lite delay på sologuran så hade det gjort susen tror jag. Antingen på din stärkare eller i ditt sequencerprogram. Du får mer häng i ljudet då. 😄

Annars tror jag att reverb kan lyfta upp sololjudet och "bredda" det en hel del. Prova oxå att höja nivåerna på varje instrument för att få mer tryck i mixen. Trummorna känns lite tunna och torra. Kompressor, reverb och eq gör susen på trummor.

Bra jobbat so far. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Juste huvudriff med snygga ackordföljder. 🙂

Gitarrerna är lite torra, skulle behöva lite mer eq och reverb kanske. Om du har möjlighet att lägga på lite delay på sologuran så hade det gjort susen tror jag. Antingen på din stärkare eller i ditt sequencerprogram. Du får mer häng i ljudet då. 😄

Annars tror jag att reverb kan lyfta upp sololjudet och "bredda" det en hel del. Prova oxå att höja nivåerna på varje instrument för att få mer tryck i mixen. Trummorna känns lite tunna och torra. Kompressor, reverb och eq gör susen på trummor.

Bra jobbat so far. 🙂

Mvh / djonas

okej. mm jag ska fixa mer saker som du säger, eq, delay, compressor, och sådant när jag fått en ny dator till jul. tack så mkt för tipsen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...