hittejoel (oregistrerad) Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Är total nybörjare på Ableton Live. Vill testa att göra mixtape med hjälp av massa mp3-filer. Problem: BPM på första låten är korrekt, men när jag sedan laddar in en ny låt blir BPM samma som första låten (dvs antingen för snabbt eller för långsamt). Vill till en början bara fadea mellan låtarna. Beatmixning kan vi ta senare... Hur göra för att bibehålla varje låts ursprungliga BPM?
ThomasJ Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 jag är ju ingen hajjare på Ableton. Men antar att det borde vara så att du helt enkelt får lov att lägga alla spåren på olika spår om du fattar o sedan göra en mixdown. När jag har gjort sånt du vill göra så har jag kört med wavelab funkar utrmärkt om du bara vill göra en mp3 eller en skiva som kör på bara utan några avbrott. Blir ju inga grymma övergångar utan beatmix men ändå😛
thrush Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Antar att du pusslar ihop dom i "arrangement view". Dubbelklicka på ljudfilen och avmarkera "warp".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.