Jump to content
Annons

Steinberg Key


Ragge

Recommended Posts

Hej!

Vet inte om jag har kommit rätt..men..

Jag undrar lite om Steinberg Key:

1. Hur många licenser kan man lagra på en nyckel?

2. Om man köper ett program begagnat, kan man lägga över en licens från en nyckel till en annan då?

3. Tack

MVH /Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Vet inte om jag har kommit rätt..men..

Jag undrar lite om Steinberg Key:

1. Hur många licenser kan man lagra på en nyckel?

2. Om man köper ett program begagnat, kan man lägga över en licens från en nyckel till en annan då?

3.  Tack

MVH /Micke

Vet faktiskt inte hur många som får plats. I skrivande stund har jag 9st licenser i min nyckel - där vissa har flyttats över från andra nycklar och vissa har laddats ner i samband med installation och registrering. Det går även att flytta över licensen från parallellportsdongeln som användes till tidigare Cubase-versioner... 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej! Jag har funderingar på att uppgradera min Cubasis VST3-mjukvara till Cubase SE3, och då krävs en Steinberg Key tror jag. Frågan är om det följer med en sådan när jag köper uppgraderingen, eller om jag måste köpa en separat?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

på ebay sälj en massa dongles,man kan ju fråga sig lite...

Fast kostnaden är iofs inte mer än ett par hundra för en ny, så det känns lite väl overkill att leta efter en begagnad. Dock är det juh onödigt att köpa en separat om det ändå kommer med en till uppgraderingen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Listpriset är 195:- - vilket är samma som inköpspriset för butikerna, så det är knappast prutbart heller... 😉

Nyckeln ingår dock till Cubase, så man behöver inte köpa nyckeln separat. VSTi brukar det däremot inte ingå nyckel till - så om man köper ett VSTi och inte har nyckel sedan tidigare, så måste man köpa en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast kostnaden är iofs inte mer än ett par hundra för en ny, så det känns lite väl overkill att leta efter en begagnad. Dock är det juh onödigt att köpa en separat om det ändå kommer med en till uppgraderingen...

vem har pratat om beggat???

Åhå! Tolkade det som om du menade att jag skulle leta efter en begagnad. Men jag tolkade nog fel =) ..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Listpriset är 195:- - vilket är samma som inköpspriset för butikerna, så det är knappast prutbart heller... 😛

Nyckeln ingår dock till Cubase, så man behöver inte köpa nyckeln separat. VSTi brukar det däremot inte ingå nyckel till - så om man köper ett VSTi och inte har nyckel sedan tidigare, så måste man köpa en.

Tack så mycket, då vet jag 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

undra på att folk kör crackat...jag har full förståelse för sådant,dock inte att man rippar/tankar musik utan att upphovsmännen får sin beskärda del...

Tjae, köper jag ett program och min key går sönder eller blir stulen eller liknande, då lär jag isåfall köra en crackad version av det programet efteråt iallafall.

Aldrig att jag köper TVÅ licenser.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...