Jump to content
Annons

Installationstrubbel: Filen synsoacc.dll ställer till det


wah-wah

Recommended Posts

Införskaffade SE3 i veckan, installationen gick smärtfritt men när jag sedan försökte starta programmet vägrade det 🙁

Det laddar fram till TimeStretch och sedan får jag följande meddelande:

CubaseSE3.exe har stött på ett problem och måste avslutas.

Felsignatur

AppName: cubasese3.exe AppVer: 3.0.2.643 ModName: cubasese3.exe

ModVer: 3.0.2.643 Offset: 00c00017

Detsamma gäller LCC som också vägrar gå igång med ett felmeddelande som följd...

Har haft mailkontakt med MI7 under dagen, laddat ner och installerat senaste versionen av LCC men inget vill fungera ändå. Jag har sökt på Cubase.net utan att bli klokare, så därför ställer jag frågan även här:

Är det någon här som har haft samma problem och sitter inne med lösningen?

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyckades helt otippat lösa problemet (nästan) på egen hand 😉

Efter att ha slitit mitt hår i förtvivlan och sökt ännu mer frenetiskt på Cubase.net så fick jag en hint om att problemet eventuellt kunde lösas genom att ta bort filen "synsoacc.dll" från c:\windows\system32, ladda ner senaste versionen av LCC från www.syncrosoft.com och installera den.

Döm om min förvåning när detta faktiskt fungerade :rolleyes:

Så om någon annan stöter på det här problemet framöver kan det vara värt ett försök med ovanstående 😕

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att somliga har fått problem om de tidigare har haft en crackad version installerad och sedan installerar en legal - utan att först avinstallera den gamla piratkopian. Kan det möjligen vara något sådant...? :rolleyes:

Har du gjort installationen utan att ha nyckeln i USB-porten, eller har du missat det?

Om du har haft en annan version av Cubase tidigare och fortfarande har kvar plugin-mappen, så kan det också vara någon plugin som inte fungerar som den ska i nuvarande version. Du skulle i så fall kunna prova att flytta hela innehållet i vstplugins-mappen till ett annat ställe så länge och se om det kommer igång då. Sedan kan du flytta tillbaks allt till vstplugins-mappen, en sak i taget, så ser du vilken som bråkar (om det nu är ett problem med någon plugg, alltså...).

EDIT: Det var ju bra att du lyckades lösa det på egen hand medan jag höll på att skriva mitt svar... 😕

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar, Claes!

Hade nog blivit mindre brydd om det hela berott på en crack som legat och spökat, men så var inte fallet. Det var nog snarare ett fall av den mänskliga faktorn!

Kan väl bara gissa att jag förmodligen goofade i samband med att jag, i pur frustration, ominstallerade SE3 och LCC tre-fyra gånger i följd 🙂

I brådskan kan jag helt enkelt ha fuskat med avinstallationen och fått kvar lite slask, men jag vet ärligt talat inte om det är så 🙂

Förhoppningsvis så ska iaf allt funka bra i fortsättningen... håller tummarna 🙂

Redigerat av wah-wah
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Jag har problem att starta cubase. Det säger när man dubbelklickar på programmet och föröker starta att filen SYNSOACC.DLL inte kan hittas i systemmapparna.

Vet nån hur man fixar det här?, schysst om ni skicka ett litet brev då...

Stoffie

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Om jag försöker öppna Cubase (Cubase 4 Le) så poppar det upp en ruta där det står "File SYNSOACC.DLL does not have the expected interface". Fick det här problemet efter att jag formaterat om datorn och installerat om Cubase ännu en gång. Fixade även ett nytt elicens på cubase hemsida, men jag kommer ändå inte in i Cubase. Har testat ominstallera igen och igen, även laddat ner senaste Syncrosoft licence control center men rutan poppar ändå upp. Någon som vet vart problemet ligger?

Redigerat av Olsberg
Slår samman med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag försöker öppna Cubase (Cubase 4 Le) så poppar det upp en ruta där det står "File SYNSOACC.DLL does not have the expected interface". Fick det här problemet efter att jag formaterat om datorn och installerat om Cubase ännu en gång. Fixade även ett nytt elicens på cubase hemsida, men jag kommer ändå inte in i Cubase. Har testat ominstallera igen och igen, även laddat ner senaste Syncrosoft licence control center men rutan poppar ändå upp. Någon som vet vart problemet ligger?

Felmeddelandet verkar syfta på att det inte hittar det ljudkort som det har varit bundlat med... Är det så, att du har bytt ut ljudkortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag försöker öppna Cubase (Cubase 4 Le) så poppar det upp en ruta där det står "File SYNSOACC.DLL does not have the expected interface". Fick det här problemet efter att jag formaterat om datorn och installerat om Cubase ännu en gång. Fixade även ett nytt elicens på cubase hemsida, men jag kommer ändå inte in i Cubase. Har testat ominstallera igen och igen, även laddat ner senaste Syncrosoft licence control center men rutan poppar ändå upp. Någon som vet vart problemet ligger?

Felmeddelandet verkar syfta på att det inte hittar det ljudkort som det har varit bundlat med... Är det så, att du har bytt ut ljudkortet?

Nej jag har inte bytt ut ljudkortet. Men det kan ju vara så att inställningarna ändrats efter att jag formaterade om datorn. Någon som vet vart på datorn jag ändrar så att den läser till mitt externa ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
raso (oregistrerad)

Jag hade samma problem fram tills för 30 sekunder sedan. Jag testade allt utom att formatera om datorn. Jag ringde till musikbörsen, där jag köpt mitt Cubase LE 4 och där hävdade man, åh det bestämdaste, att det på något sätt var en crackad fil eller en fil som bara ska finnas om man använder sig av olaglig mjukvara. Nu vet jag att i stort sett alla på forumet är emot piratkopiering, och det är jag också, men ibland vill man bara prova ett program och det är ju så väldigt dyrt och det är ju så lätt att ladda ner idag.

Nåja, först åkte piratkopian i fråga, när inte detta fungerade åkte allt annat vst. alla slaskfiler raderades. Men hela tiden fick jag File YNSOACC.DLL Does not have the expected interface. Key-programmet LCC avinstalerades och .DLL-filen raderades och byttes ut. nyaste versionen av LCC instalerades. tillslut åkte cubase och ljudkortsdrivrutinerna, Lexicon alpha.

Alldeles nyss tänkte jag att jag skulle prova ladda ner senaste uppdateringen till cubase, innan jag biter av mig snoppen av förtvivlan. Detta löste problemet, och jag är lyckligare än på julafton. Fast nu måste jag se till att installera om allt igen och hitta alla fina gratispluggar.

och det här med piratkopiering överlåter jag till dom som tycker det är värt att söka runt efter pyttesmå .DLL-filer långt in i windowsmappen i dygn och söka i forum på utrikiska för att överhuvudtaget kunna starta programmet i fråga.

Det kreativa flödet är numera värt mer för mig än att jag piratkopierar och crackar. Hälsa mig välkommen ut i det ärliga världen 😳

Hoppas det hjälpt någon

/marcus Raso

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...