Jump to content
Annons

Lite låtar : Så där lagom innan slutet!


Bass

Recommended Posts

Tjenare grabbar! och tjejer också för den delen

Helt otroligt hur mycket musiken har betytt för en.. framför allt som terapi under tunga dagar :rolleyes:

Men nu närmar man sig 30.. har barn i ugnen.. och man får mindre och mindre tid för det man gillar mest!!

VIlket fall.. Skapade upp en hemsida och slängde upp nån gammal trött låt, och några dagar senare ser man att det har laddats ner 4000ggr!! Helt otroligt att folk fortfarande bryr sig fast man inte släppt nåt riktigt seriöst på så länge?!

Vore i alla fall kul med lite feedback på några låtar här.. alla är rätt trötta och kommer från en period då saker var betydligt tyngre än idag haha. Lär ju märkas när ni lyssnar!

Ni får gärna ge kritik.. kanske enklare att kliva åt sidan om en massa spyr på en :rolleyes:

www.bassel.se

you saved me

unbreakable

vst aid - ett projekt för röda korset där man samlade pengar till flodvågens offer (www.vstaid.se)

always

i belived

forever

the way i love you

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inga problem att både ha bullar i skåpet och på jäsning och spela samtidigt…

Men man får växla om lite när man börjar baka. :rolleyes:

Med studiojobb blir man mer flexibel och kan jobba sena nätter vilket ökar tiden mellan jäsprocesserna. 😆

Jag har aldrig varit så busy med musik som jag är just nu…

Med 2 bak, en banan kaka & en snittkaka bakom mej talar jag av egen erfarenhet…

Bak ger föräldraledigt, föräldraledigt ger tid hemma, tid hemma är mer tid i studion… Mer tid i studion ger mer producerad musik…

Live spelningarna suger mer tid och stor frånvaro… Och om man tycker mycket om att baka kan det bli komplikationer om man inte bakar i hemma ugnen. 😱

Ännu värre är väl om någon bakar hemma när man inte är där… :rolleyes:

Och det är roligare att se sitt eget bröd jäsa… 😆

/Konditorn

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman slog huvudet på spiken. Med tre bullar bakom mig kan jag bara instämma, trots att jag inte får ha mina grejer i fred. Skön pipa och trevliga alster.  😉

Ja, man får även ha en annan layout på i studion... Stående gitarrställ osv, går bort... Allt får hängas högt upp på väggarna, plats för gåstol, baby sitter, traktorer etc...

Bästa vägen för leksaksbilarna är just nu på avlastningsskyddet på musikmöbeln... 😱

Låsbar dörr till studion underlättar övervakningen... 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ingen anledning att sluta med musiken bara för att man har bullar i ugnen.

Nä, bara när det vankas nybakta muffins, eller?

Om inte annat så brukar det vara uppskattat att man lägger ifrån sig guran medans man "bakar"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken sång! Det här låter kanon!

Antingen bakar man försiktigt eller så får man göra som några här och hitta kompromisser. Jag väljer det tidigare...

Musiken måste alltid ha en plats i mitt liv, och med tanke på hur du låter här tror jag att detsamma gäller för dig - dvs. du kommer hitta tid till det annars kommer du inte fungera.

Lycka till

/R

Edit: det blev lite konstigt...

Redigerat av Rian
Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte annat så brukar det vara uppskattat att man lägger ifrån sig guran medans man "bakar"...

Ja, eller Hamond organet som i mitt fall... 😄

Antingen bakar man försiktigt eller så får man göra som några här och hitta kompromisser. Jag väljer det tidigare...

Du måste mena knåda utan jäst... Tja, om man vill baka för själva trevnaden skull... 🥰 "Typ troll deg..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt min musikinriktning, men skön röst har du verkligen! 😲

Bak ger föräldraledigt, föräldraledigt ger tid hemma, tid hemma är mer tid i studion… Mer tid i studion ger mer producerad musik…

I den illusionen levde jag inför första nedsläppet... 😕

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare grabbar! och tjejer också för den delen

Helt otroligt hur mycket musiken har betytt för en.. framför allt som terapi under tunga dagar 🙂

Men nu närmar man sig 30.. har barn i ugnen.. och man får mindre och mindre tid för det man gillar mest!!

Väldigt skön röst.....

Jag har min tredje "kotte" på väg, o jag har nog aldrig varit så nära ett "genombrott" som nu.

Musiken har varit även för mig en "terapi"...

Skall man ha barn o fortsätta musicera, så är nog den avgörande faktorn "FLICKVÄNNEN". Jag har haft tur jag, Fast gladast blir hon när det droppar in lite extrapengar från musiken till hushållskassan 🙂

Du har helt klart potential, bara kör på!

Mvh

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

^^ kul att ni verkar gilla det 😲

jaaa.. hoppas verkligen det inte är början på slutet detta =)

ska hålla tummarna för att det blir som ni säjer.. men med lite mer tanke bakom det så visst.. blir väl vad man gör det till 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallen (oregistrerad)

Har bara lyssnat på "You saved me" ännu, men den var så bra att jag definitivt kommer lyssna på resten också. Du ska INTE lägga av med detta, grymt bra!!!

Du måste fortfarande ha tid för dig själv fast du får barn, och jag hoppas den tiden kommer vara i studion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senare kan barnen bli dina medmusiker nät du kickats från alla band 😛

Nä, men lägga av är väl drastiskt. Kan du inte bara se tiden an och försöka ta vara på tiden och inspirationen. Ibland kanske familjelivet kommer ivägen när man vill göra något men inte kommer det att stoppa dig hela tiden.

Med den rösten är det väl självklart att du inte skall sluta. Tycker den låter fullt i klass med det mesta jag råkar höra i pop-rock facket.

Har lyssnat på det två första låtarna. Tycker att båda har potential. Har inget emot det lite mörka och vemodiga - trötta, varför skall man kalla dem trötta? Sedan är det en sak att jag tycker att det är lite för tjusigt och snällt. För mycket pop-arr för att det skall passa mig. Jag hade nog låtit "you saved me" få mer av ett jordigt country-stuk - och troligtvis tappat den stora skaran pop-diggare. Så gör inte det 😮 Gillar stråkarna på den. Gillar dock inte stråkarna på "unbreakable" där är de bara tråkiga och har ett taskigt sound.

Saknar nog mest något/några instrument/sound som sticker ut och vågar något. Tror att det går att göra utan att tappa bort den stil som jag tror du vill ha kvar. Lite mer dynamik i framförandet hade lyft det till nya höjder.

Önskar mindre pop-reverb-trummor. Ett mer "äkta" trumsound.

Spara in på stråkarna. De behöver inte vara med så mycket så ofta.

Sluta inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...