Jump to content
Annons

emorock


deadend (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
en låt med mitt band, kid down.

rock, emo eller pop.... du bestämmer.

http://user.tninet.se/~fcz696a/kid_down_-_...ake_it_away.mp3

Det här tycker jag är riktigt bra - helt i min stil! Personligen skulle jag vilja ha lite fetare trummor för jag tycker att dom stundtals hänger lite utanför resten av ljudet som är grymt bra. Fast å andra sidan så ger det en variation som kanske är ert specifika varumärke. Ser fram emot att höra mer av er!

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

deadend (oregistrerad)

eftersom budgeten kommer vara bra mycket större för nästa inspelning kommer vi nog lägga mycket mer tid på ett bra trumljud. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat lite till på låten.. tycker fortfarande den e bra ...därför vill jag vara lite extra petig! 🙂

Vid 2:12 när ni kommer in med stämman på gitarren.. det är något med hur den kommer in som känns onaturligt och fel.. Tror det hade tilltalat mig mer om ni inte varit så snabba med att "fada" ut ackordet som ligger precis innan.. hmm.. alternativt att man får höra lite slarvigt skrap från gitarristen när han förflyttar fingrarna för att börja på stämman.. låter lite för kliniskt nu..

hmm.. får man vara såhär petig? hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat lite till på låten.. tycker fortfarande den e bra ...därför vill jag vara lite extra petig! 😎

Vid 2:12 när ni kommer in med stämman på gitarren.. det är något med hur den kommer in som känns onaturligt och fel..  Tror det hade tilltalat mig mer om ni inte varit så snabba med att "fada" ut ackordet som ligger precis innan.. hmm.. alternativt att man får höra lite slarvigt skrap från gitarristen när han förflyttar fingrarna för att börja på stämman..  låter lite för kliniskt nu..

hmm.. får man vara såhär petig?  hehe

Jag håller med din kritik, men så petig får man ändå inte vara 🙂

Det här är svängigt och bra helt enkelt.

Det tekniska kanske inte är det allra bästa men eftersom du har påpekat att ni ska spela in den igen med bättre budget så känns det betryggande! Posta upp den igen när nyversionen är klar. Ska bli intresant att jämföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

för att vara helt ärlig så tror jag att just denna låt skulle vara en av dom få inom just denna sjanger som skulle få pryda sin platts i min skiv case.

detta skulle kanske vara en förolämpning mot er eftersom majoriteten av plattorna i min case är av elektronisk grad, ... kanske lika bra att fixa en helt separat case för erat matrial ? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

deadend (oregistrerad)
för att vara helt ärlig så tror jag att just denna låt skulle vara en av dom få inom just denna sjanger som skulle få pryda sin platts i min skiv case.

haha.... kanske bra betyg ändå... 🙂

vår musik kanske passar bra för alla då?

Oj.. detta va faktiskt ruskigt bra.. kanon sångare..

Bra låt med skyssta slingor, helt enkelt skitbra!!

Hmm ok kanske lite onödigt med Autotune på denna låt?

thanx buddy! det är faktiskt jag som sjunger och spelar gitarr.

autotune....hmm..njea...faktiskt inte så mycket använt som man kan tro. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

för att vara helt ärlig så tror jag att just denna låt skulle vara en av dom få inom just denna sjanger som skulle få pryda sin platts i min skiv case.

haha.... kanske bra betyg ändå... 🙂

vår musik kanske passar bra för alla då?

möjligheten finns, ... med förutsättning att folk tänker som mig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

för att vara helt ärlig så tror jag att just denna låt skulle vara en av dom få inom just denna sjanger som skulle få pryda sin platts i min skiv case.

haha.... kanske bra betyg ändå... 😄

vår musik kanske passar bra för alla då?

Oj.. detta va faktiskt ruskigt bra.. kanon sångare..

Bra låt med skyssta slingor, helt enkelt skitbra!!

Hmm ok kanske lite onödigt med Autotune på denna låt?

thanx buddy! det är faktiskt jag som sjunger och spelar gitarr.

autotune....hmm..njea...faktiskt inte så mycket använt som man kan tro. 😛

Nää inte så mycket men det ligger där framför allt i versen?

Haha.. kolla in min sida ska du få höra på en låt där AT verkligen får arbeta 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är helt ok, men mixen...

Det låter ganska spretigt tycker jag.

Gitarrerna skulle må bra av att "spetsas till" lite. Aldeles för anonyma nu.

Trummorna... ja de skulle ni ju fixa till...

Lite mer dist på basen skulle sätta en fetare grund.

Ser fram emot att lyssna på nästa version.headbang.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...