Hårboll (oregistrerad) Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Hej Jag letar efter något smidigt sätt att lägga på samplade DFH-ljud på färdiga midispår. Är ute efter något så enkelt som möjligt. Sitter med Cubase 2 och har bara testat lite med trummaskininen som finns i cubase. Tycker det känns precis så smidigt och enkelt som jag vill ha det just nu, men ljuden suger ju. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, men jag vill ha något liknande som trummaskinen i Cubase, fast jag vill kunna använda andra samplingar. Kanske tom. går med cubases plugg, men inte vad jag vet? Mvh David
Lundin Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 DFH kan du använda ihop med Battery 1 och 2 genom de mappningsfilerna på medföljande CD.. DFH Superior och efterföljaren har en egen sampleplayer och blir lite bättre på överskådligheten. Jag använder själv bl.a Battery 2 för trummor och den bygger väl egentligen på att kunna använda egna samplingar + att du får med ett 2Gb stort trumbibliotek.. Den kan spela andra ljud också men är bästa på trummor och percussion kostar bara 1800:-.. nästan billigare än RIMI.. 🙂 Sen finns det andra sampleplayers med mer eller mindre funktioner.. så det är bara att ladda hem demo'sar i testa vilket som passar dig bäst.
Hårboll (oregistrerad) Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Hej Tack för svaret. Dock så känns 1800:- löjligt dyrt för mig som fattig student som redan har samplingar som jag är nöjd med och bara behöver ett enkelt program för att placera ut ljuden lite smidigt =) Måste finnas grattisprogram för detta. Jag letar vidare, men om någon har tips på ett enkelt och gärna billigt program är jag mycket tacksam. Mvh David
Lundin Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Tack för svaret. Dock så känns 1800:- löjligt dyrt för mig som fattig student För att inte tala om hur hel-löjligt dyrt Cubase SX 2 är... KvR-sökning på Samplers
Hårboll (oregistrerad) Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Ja, helt klart. Men det gör ju faktiskt lite mer än att bara lägga på vald audiofil vid rätt tillfälle och dessutom fick jag med en version av när jag köpte en del andra grejer =). Kör på ett tips jag fick av min gitarrlärare så så det funkar hjälpligt iaf. Ska kiak länken där också Tack så länge David
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.