Jump to content
Annons

Ville bara säga


teddawid

Recommended Posts

Annons
När jag har råd så ska jag köpa en.  :rolleyes:

Jag är också sugen på att köpa en kompis. Men det är ju pengarna som styr som vanligt... 😱

Ja kompisar är bra att ha men dom är ju så jädrans dyra... 😆

Jag såg en på blocket som kanske kan vara intressant?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Om ett par timmar ligger post-avin i lådan då är det bara att hämta datorhelvetet!  😆

MEN JAG HAR INGEN SKÄRM ÄNNU JAG KOMMER GRÅTA ÖVER ATT BARA SITTA OCH TITTA PÅ EN DATORLÅDA!  🙁

Jag har en 14" CRT i en låda i förrådet. Bara att komma förbi och hämta... 🙂

Edit: Grattis förresten! 🙂

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Grattis!

Är säkert en bra dator!

Förstår inte bara hur folk kan betala dessa BRUTALA överpriser för dessa "optimerade musikdatorer", som inte är nånting annat än vanliga PC's med säg en 20 minuters tweakande och med en fin låda med ett DYRT märke på.

Jag har byggt musikdatorer till studios här i väsby, PC's då tyvärr eftersom folk inte har råd att köpa mjukvaran till mac eftersom dom tankar allting från DC.

Jag byggde nyss en PC med

3GB i ram DDR2 minnen såklart,

64-bit Pentium CPU med dubbla kärnor,

500GB hårddisk uppdelat på 2 diskar s-ata, 250gb st

Asus fetaste moderkort 6 USB 2.0, 2st Firewire

Svart, stilren låda utan massa lulllull

dvd-brännare

enklare grafikkort agp 128mb

19" samsung TFT

Win XP licens

Allt gick på inkl skärm 14000kr inkl moms.

Den har inte strulat en sekund än iaf ...

man kanske borde starta egen musikdatorfirma ...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte bara hur folk kan betala dessa BRUTALA överpriser för dessa "optimerade musikdatorer", som inte är nånting annat än vanliga PC's med säg en 20 minuters tweakande och med en fin låda med ett DYRT märke på.

Nä men jag har råd! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Teddawid...fasen vad du är lik han den där...ähh...vad är det han heter nu igen?! Jaja, tids nog kommer jag nog på det!

Frosts datorer köper man t.ex. av den anledningen att det är mycket lättare att handskas med andra frågor hos musikaffären, midi/ljudkortsproblem, externa hårddiskar o.s.v., när de vet att man har en musikanpassad produkt att jobba med. Säger man istället att "nä, jag har en XXX PC på 2.8 GHz", så blir de genast undflyende. Speciellt bra är det om man köpt Frosten i samma affär!

Grattis till köpet. Hade du bott närmare hade du fått köpa min professionella Nokia-skärm X Pro på 17". Det är en sån där med traditionellt bildrör. Den kostade 7800 kr 2001. Den går för strax under tusingen... Helt som ny!!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...