Popfarmor Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Jag ska spela in trumpet och undrar om min mikrofon klarar trycket frÄn trumpeten. Jag har en ADK A-51. SÄ hÀr stÄr det i teknikspecifikationen: Maximum SPL för THD < 0,5 % (1kHz): 130 dB for A-51 Vill ju inte riskera nÄt i onödan Tacksam för svar //Popfarmor
Fredster Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Jag ska spela in trumpet och undrar om min mikrofon klarar trycket frĂ„n trumpeten. Jag har en ADK A-51. SĂ„ hĂ€r stĂ„r det i teknikspecifikationen: Maximum SPL för THD < 0,5 % (1kHz): 130 dB for A-51 Vill ju inte riskera nĂ„t i onödan đł Tacksam för svar //Popfarmor Ja det ska inte vara nĂ„gra probs alls!
AndyPandy Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 130 dB? Ăr inte det ljudnivĂ„n frĂ„n ett jetplan pĂ„ nĂ€ra hĂ„ll?
Claes Holmerup Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Det Àr nog nÄgot sÄdant. Det ska extremt mycket till för att sprÀcka ett mikrofonmembran nu för tiden...
Popfarmor Postat 26 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2005 Bra tack đ Jag kĂ€nde mig rĂ€tt sĂ€ker men tyckte det var lika bra att frĂ„ga pga att det stod nĂ„t i artikeln i Studio-07 om SPL. Tack för de snabba svaren đ
tamadrummer Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 John "dizzie" Gillespie sa en gĂ„ng fĂžljande: You`ve got to keep your ass tight - to get it out right đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.