Jump to content
Annons

Wardrobe Music - I Remember


BETYG ?  

10 röster

  1. 1. BETYG ?

    • Helt OK !
      5
    • Fruktansvärt !
      0
    • Mixa om skiten !
      2
    • Yes, Me like A lot !
      1
    • Boring !
      0
    • No Comment !
      1


Recommended Posts

Wardrobe Music - I Remember 4:29

Lägger upp denna också !

Dom av er som varit lite nyfikna har säkert redan hittat den på Sound Click.

Finns inte så mycket att säga om den, förutom att jag jobbar på en ny mix av denna låt, som givetvis även innefattar ett massivt körpaket signerat min goda vän Casia 😳

OK, kom gärna med lite idéer om vad som skulle kunna lyfta detta projekt !

Eller är detta kanske ännu en bajskorv som inte är värd att ens försöka polera, för hur vacker kan en sån egentligen bli ?

När sången på slutet blir lite rörig, så ta det lugnt, det partiet ska naturligvis fixas. D.v.s kören sjunger ena prylen & leaden den andra osv.

Låten handlar om den förlorade charterkärleken. Ni vet den där bruden man hånglade med på stranden i Magaluf, hon som sa att hon skulle höra av sig när man kom hem osv .... några av er kanske har varit där ?

LÅTNAMN: I Remember

ARTIST/GRUPP: Wardrobe Music

GENRE: POP/EURODANCE

KOMPOSITÖR: Wardrobe Music

PRODUCENT: Wardrobe Music

EV. MEDVERKANDE: Fredrika

INSPELNINGSÅR: 03/04

STATUS: Relativt färdig demo ... förutom lite kör då !

LÅTLÄNK: I Remember

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är inte galen i sångljudet som är lite mellanregistrigt och hårt. Vill ha fram mer värme. Kanske lite mer rörkänskla eller så.

Arrangemanget är snyggt, men jag tycker lite som på andra låten att det låter lite för standardaktigt, inget ont i det, men för mig blir det inget att hänga upp det på. Jag skulle jobba mer med syntljuden. Försöka hitta något som ger lite mer bett. Sedan skulle jag akta mig för att revereberera så hårt. Lite torrare och mer närvaro skulle lyfta det tycker jag.

Ibland blir det lite trångt i ljudbilden. Lite bredare och lite mer nyanserade nivåer kanske?

Annars är det snyggt. Och tjejan sjunger ju mycket bra. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Ägget !

Du är på hugget .... verkligen !

Kul att du tog dig tid & lyssnade. Din kritik är helt befogad. Det är bara så synd att filerna håller så jävla dålig kvalité .... hmm måste gör ngt åt det !

Ang tjejen som sjunger;

Hon har faktiskt lyckats med bedriften att skrika sönder ett membran på en studiomic en gång i tiden. Hon kan ta i den här damen 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ganska proffsigt, men det är några grejjer jag stör mig på.

Jag stör mig också på sångljudet 🙂 .. MIxen är lite grötig och väldigt höga cymbaler. Sen tycker jag att det är lite för lite i refrängen. Fetare allt gärna.

Det låter dock lite gammalt om den... skulle gärna sett att du tog ut svängarna lite mer i produktionen.

Men bra sång, speciellt i versen. Låter lite som att det är nån ton för högt i refrängen för sångerskan.

Men klart godkänd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok wardrobemusic 🙂 ..du låter som en blivande MF-följetong..gör du andra låtar än dem här MF-låtarna!?..Hur som helst så är det en mycket bra MF-låt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Alla !

Tack för engagerad feedback !

Sångljudet - Jag håller helt med om att det inte blev nån hit, har skruv ... nja inte skruvat det lika mycket i nya mixen ... Hennes röst låter jävligt bra som den är ... det blev nog lite "I want everything louder than everything else" fenomen där. Ett vanligt fenomen hos mig 😄

Standardaktig - Ja, det kan man nog säga ... det mesta är ju rätt förutsägbart ...men å andra sidan så vill jag inte göra för krångliga låtar heller.

Det finns det tillräckligt många som gör redan.

Jag kan dock hålla med om att den inte känns så fräsch, men å andra sidan var det typ två år sen ... sorry det är lite gammal skåpmat.

Fetare - blir nästa mix, då alla stämpaketen är med ....

Är det mycket snack om Melodifestivalen här eller 😱 Har faktiskt aldrig tänkt så mycket på det .... 😄

Jag tycker verkligen er feedback är kanon att läsa, det ger i alla fall mig en kick att jobba vidare ..... ännu hårdare !

Det ska bli riktigt kul att slänga ut lite nytt matrial på detta forum framöver.

Väntar just nu på min nya "Frost" burk, sen ska det bli åka av !!!!!!!!!!

Tack / Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten påminner mig om mina gamla influenser - Mr President.. fast inte lika färgad harmonik... och det där smattrande steelpanljudet.. n.o.s.t.a.l.g.i 😱 fast på ett positivt sätt..

Jag gillar harmonierna men tycker som pennudd att hennes röst kanske skulle må bättre av ett tonsteg lägre, åtminstone på de högsta topparna dessutom tror jag att en ändring av tonart i t.e.x refrängen skulle kunna gjuta mer intresse i låten, nu tuffar det på lite för jämnt hela vägen.

Överlagringen av röster mot slutet känns lite för "mycket" i sin helhet men jag fattar vad du var ute efter..

Bra snickeri all-in-all.. en liten annan mix på det här kunde kanske göra stor skillnad i slutpoäng från moi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev i din andra låt tycker jag att sångerskan är helt suverän. Du har inte hennes nummer eller? 

Ja, sångerskans nummer är det nog många som skulle vilja ha, så varsågoda;

070-713 77 .... nej, hon skulle i alla fall inte ha en sekund över, då hon sjunger vaggvisor för sin 2 månaders babygirl Leah !

// Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom tidigare sagda kommentarer så vill jag tillägga att

i mina öron låter det som att hon är lite sur i vissa partier.

Framför att uppgången till refregärna ? 😛

I övrigt bra låt med bra melodier som bara skulle behöva lite

touch up för att hamna i 2005/2006 , rent Soundmässigt.

Inte kanske så mycket att lägga till mer byta ut Trumljudet , Brasset , Steelpanljudet m.m

Men som sagt Bra låt , bra produktion som den är men kanske lite ljudtrixande så ...

Ps. efter Andra lyssningen , Ta BORT ljudeffekterna i refrängen..Urk..Förstår tanken men inte med dom ljuden..

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

mmm....Jag gillar inte sånhär musik men visst skulle den funka på radio och bland folk 😄

Mixen: Det första jag hör (se: inte hör) är att basen knappt hörs. Upp med basen!, den glimtar bara lite då och då när den spelar högre toner.

Rösten tycker jag ligger lite för högt på verserna.

Allmänt låter denhär låten jätte mkt Ace of bace! deras första skiva då 😳

Du skulle behöva upptadera lite ljud för att få en lite mer kontemporär känsla. Men eftersom jag diggar "happy nation" skivan så funkar låten ändå i mina öron fint 🙂

Bra jobbat... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla intressanta tips & idéer ang denna låt !

Jobbar som sagt på en helt ny version, som innehåller lite "nyare" ljud, sången är tillfixad & här finns även alla backing vox med.

Som sagt tack för att ni tar er tid .... återkommer så snart "den nya" är redo för release :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter väldigt proffsigt. Mixen behöver justeras, men bortsett från det så är det nästan klart för kommersiell radio. Det är både en komplimang och en brasklapp. Jag lyssnar sällan på radio eftersom jag inte delar musikproducenternas (läs skivindustrins) musiksmak och detta är radiomusik för mig. Inte speciellt unikt eller kreativt, men jag är övertygad om att det skulle funka för radio i ett par veckor.

Det vore intressant att veta vad målet med musiken är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore intressant att veta vad målet med musiken är?

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den frågan ....

Jag tänker inte så mycket (ja, det märks ...ha ha !) när jag skriver musik, utan det blir bara vad det blir ...

Sen har jag alltid lyssnat på topplistmusik, förutom min hårdrocksera ...förresten så låg nog fan ta mej säkert W.A.S.P. (We Are Satans People) på Tracks 1985 😱

OK, så här är det nog;

* Jag försöker göra topplistemusik ...

* Vill att musik/text ska vara rätt simpelt ... Lisa 10 år ska kunna förstå !

* Ett av mina delmål är naturligtvis att den ska säljas till någon vettig artist !

// Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...