Jump to content
Annons

Kabel mellan PCI-ljudkort och ljudkortsenhet.

Recommended Posts

Guest fregrit
Posted

Hej hej!

Jag har fått ett ESI WamiRack ESP1010. Men kortet saknar kabel mellan PCI-kortet och själva ljukortet i racket. Vad är det för kabel jag behöver? Var kan jag köpa den?

Annons
Posted

Kolla på www.Esi-Pro.com

Til digital o midi til/från PCI-kortet ska du ha en kabel som går inn i den lila runda kontakten på pci-kortet. Den kabels delar seg i 4 ( midi in/ out + spdif in/out)

Den breda kontakten ska gå til Rack-uniten. Båda kablarna måste du nog kjøpa från tilverkaren. ( konstigt att du inte fått med dom - men snallt att ge bort ett sånt bra ljudkort )

Guest fregrit
Posted

Jotack! Jag vet hur man koppar det! 😛

Ville bara veta vad kabeln heter. Efter lite googlande heter den antagligen D-sub.

Tack ändå!

Posted (edited)

D-sub är kontakten som sitter på kortet och i änden av kabeln.

Breakout-kablar är speciella för varje ljudkortsmodell och inte någon standardkabel som går att beställa var som helst. Det är inte säkert att pin 1 i den ena änden ska gå till pin 1 i den andra änden. För du vill väl inte råka blåsa sönder rackenheten med en fel kabel?

Du gör nog rätt i att ta kontakt med ESI och fråga hur du fixar en ny kabel.

Edited by Linus