Tokas Postat 17 oktober 2005 Postat 17 oktober 2005 Jag vill börja broadcasta egen radiomusik till allmĂ€nheten genom internet. Men hur gör jag? Vilka program Ă€r lĂ€mpligt? NĂ„n som kan nĂ„nting om detta? đ
Nelerion Postat 17 oktober 2005 Postat 17 oktober 2005 Jag körde musik genom ett tillÀgsprogram till WinAmp. HÀr har du en sida med information och Guider : ShoutCast.com Det tar lite tid att sÀtta sig in i men det Àr vÀl spenderad tid nÀr man ser att man har lyssnare. TÀnk pÄ att du mÄste ha en ganska frÀsch lina för att ha bra kvalitet till mÄnga lyssnare utan att det skall 'lagga'.
Tokas Postat 17 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 17 oktober 2005 Tack för lĂ€nken. đ Hur schysst hastighet bör man ha till vilken kvalitĂ© och antal lyssnare? Finns det nĂ„gon lathund till det?
MusicGene Postat 17 oktober 2005 Postat 17 oktober 2005 128kbit/s * 10 anvÀndare = 1,3Mbit/s i ren ljudöverföring sÄ 2Mbit/s torde klara av 10 anvÀndare med 128kbit/s som ljudkvalitet.
Nelerion Postat 17 oktober 2005 Postat 17 oktober 2005 Jag har 1 Mbit i UL och körde 128Kb a 10 anvÀndare. Drar du ner pÄ 96 eller Ànnu lÀgre fÄr du inte mÄnga lyssnare.
Tokas Postat 18 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 18 oktober 2005 Tack tack. đ Synd att jag endast kan ha 1mb uppladdning dĂ€r jag bor.. Jaja, det ordnar sig. đ
Eternal Postat 18 oktober 2005 Postat 18 oktober 2005 Tack tack. đ Synd att jag endast kan ha 1mb uppladdning dĂ€r jag bor.. Jaja, det ordnar sig. đ Det gĂ„r ju alltid att flytta! đ
VacUm Postat 18 oktober 2005 Postat 18 oktober 2005 Eller hyra in sig pÄ nÄn kompis bredband och casta dÀrifrÄn. Köp en p2 300mhz, installera ett linux, konfigga upp, slÀng in i kompisens gaderob och glöm bort..
Tokas Postat 21 oktober 2005 TrÄdstartare Postat 21 oktober 2005 Föresten, Àr det annorlunda regler för de som har webradio Àn de som har typ "vanliga" radiostationer, eller Àr reglerna samma för alla som sysslar med radio?
Majken Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Nyaste numret har en genomgÄende guide av webbradio. Kan vara vÀrt att kolla in kanske, borde inte tidningen ha dykt upp hos folk snart? /Majken
musik (oregistrerad) Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Det numret kommer nÀsta onsdag! Eller?
Hazard Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 (redigerat) Stim om musik pÄ internet Sonicart, ett broadcast/playlistprogram. Gratis naturligtvis. För PC Audiorack, ett broadcast/playlistprogram. Gratis naturligtvis. För Mac Redigerat 21 oktober 2005 av Hazard
Cloudsurfer Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 först av allt om du ska spela andras kompositioner borde du skaffa "stim avtal", annars kan det bli dyrt. Sen finns det ett broadcast progg som heter SAM2 som Àr jÀkligt bra enligt mig, ehm finns andra servrar men du kan köra pÄ en shoutcast server.
Tokas Postat 21 oktober 2005 TrÄdstartare Postat 21 oktober 2005 Saken Àr att jag tÀnkt broadcasta mindre kÀnd, fast bra, afrikansk musik. Det mesta av den afrikanska musiken Àr mer eller mindre "shareware". Fast frÄgan Àr vad man ska göra med de andra. En tanke jag hade Àr att man kan göra som forumet 99musik. Skapa en typ av comunity och lÄta endast de registrerade anvÀndarna komma in pÄ webradion. Kan man gÄ runt det sÄ? Eller ska man bry sig över huvud taget? =P
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.