Jump to content
Annons

Dubbla bildskärmar

janne c (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Dom flesta har vel stød for två, då måste kortet ha två lika utgångar, inte 1 vanlig vga-utgång + en svhs/composite utgång - for då får du bara två lika skarm-bilder. Har du ett vanligt grafikkort med bara 1 vga-utgång, måste du skaffa ett kort til o kjøra det paralellt med det førsta.

Jag anvander två kort från Nvidia, ett gammalt TNT2 o ett nyare GForce4, ock mjukvaran til Nvidia støder två separata skarmar med olika visade element. Jag kan då t.ex. dra Equalizer o annat "over i den andra skarmen". Windows vil visa samma skrivbord nar inget program ar øppet.

En annan sak du bør tenka på, ar att skaffa grafikkort utan kylflakt. They are making noise. Två kort med flakt ar ennu varre. Spelar du ingen spel på den datorn behøver du inga heftiga grafikkort. Køp då begagnat o spar pengarna til nåt mera nyttigt, som battre ljudkort, instrument, software.......

Dela på andra sajter

eller så köper du ett billigt kort med en VGA-utgång samt en DVI-utgång (finns för runt 500 pix) sen köper du en DVI-VGA omkopplare (jag fick med min i paketet).

Sedan laddar du ner Detta program som låter dig modifiera skärmupplösningar och utseende på varje enskild skärm.

Programmet är en demo som håller i 30 dar men sen är det bara att ominstallera det :rolleyes:

Dela på andra sajter

Som sagt så stödjer de flesta kort nu för tiden! Ett vanligt Geforce-kort har stöd för fler bildskärmar... Oftast finns det två skärmutgångar men det är inte nödvändigt för att kunna "sträcka ut" skärmytan över fler skärmar!

Med nVidias "Forceware" (gratis att ladda hem) kan du anpassa i princip allt!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.