Jump to content
Annons

En konstig elektronisk låt


eckel (oregistrerad)

Recommended Posts

eckel (oregistrerad)

* LÅTNAMN: thank you Aladdin

* ARTIST/GRUPP: plastsprut

* GENRE: ingen aning faktiskt.. nåt elektroniskt

* LÅTLÄNGD: 2:27

* KOMPOSITÖR: Micke Larsson

* PRODUCENT: Micke Larsson

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.62 MB

* STATUS: hmm...

* LÅTLÄNK:http://www.ing.umu.se/~nk04mln/thank%20you%20Aladdin.mp3

En låt jag gjorde på skoj för att få med en röst från aladdin.

Den är inte gjord allt för seriöst :rolleyes:

Det jag vill att ni ska tänka på först och främst är ljudbilden. Har ni några tips på vad jag ska göra för att få det låta "proffsigare"? Jag kan inte ett skit om sådant..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha.

Jag gillar hur du faktiskt har lyckats impletera de värdelösa GM-dörröppningsljuden i en låt :rolleyes:

Det är nog trummorna som är ackileshälen i ljudbildsfrågan. Om du förbättrade dem lite ( la in lite fler inslag ) så skulle nog låten lyfta på en gång.

Men jag gillar det här. Det är ju skönt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det luktar skaparglädje! 😆 Fortsätt på det spåret, kompis.

Någon mer än jag som tänker på sex när ni hör loopar? Och med apan i Alladin och dörrgnissel, oh sweet spot.

Pluffo: det heter akilleshäl.

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 OK eckel..en riktigt bra låt..o skiss-status är inte ett "hmmm"..utan den är packad o klar 🙁 ..Fick många känslor av att du diggar JM Jarre..syntens mästare 😎 ..fortsätt med att lägga upp dina låtar..du har intressanta samplingar som ger mig idéer 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

eckel (oregistrerad)
😉 OK eckel..en riktigt bra låt..o skiss-status är inte ett "hmmm"..utan den är packad o klar 😉 ..Fick många känslor av att du diggar JM Jarre..syntens mästare 😛 ..fortsätt med att lägga upp dina låtar..du har intressanta samplingar som ger mig idéer 😆

Vad kul att höra 😛 Ska jag vara ärlig så har jag inte en aning om vem JM Jarre är 😄 Men jag ska kolla upp han (gissar på att det är en han).

Tack för feedback! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Vilken skönt meningslös låt! Härligt ju! Första låten jag hört som innehåller en dörr-beat! 😆 Lite enformig, men en meningslös låt kanske inte behöver vara så perfekt.

Jag gillar den i alla fall! Keep it up!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

eckel (oregistrerad)
tja den har en likhet med crazy frogg så om du kan få ut den på z tv så blir du en stor Dj. :rolleyes:

Om den är lik crazy frog så måste den skrotas direkt! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...