Jump to content
Annons

Waves pluggar, några tips?

Recommended Posts

Sunseeker (oregistrerad)
Postat

Är det någon som har koll på vad skillnaden är mellan waves olika pluggar. Jag tänker t ex på "C1 Compressor" jämför med "Renaissance Compressor". "Q10 EQ" jämfört med "R-EQ" osv.

Dom har nästan för mycket att välja på, så man blir snurrig och jag kan inte se någon skillnad på en del av dem.

Jag producerar i första hand house och vill åt ett ljud med renhet och bra tryck i. Vilka Waves pluggar (i första hand EQ och kompressor samt limiter) skulle ni rekommendera?

Finns det några bättre alternativ för min typ av musik? Behöver inte vara Waves...

Tacksam för lite tips!

Annons
Postat (redigerat)

jag proddar house tex.

Tycker waves "audiotrack" är en riktigt grym plugg, den har en helt duglig enkel eq, en kompressor och en hyffsad gate på slutet i kedjan.

Av alla dom där pluggarna som tillkommer i tex bundle paketet så kan jag nästan lova dig att du kommer använda "audiotrack" mest.

Det spelar det nog ingen roll vilken musik man gör.

En eq, kompressor eller gate har sin kvalite oavsett musiksmak, En bra eq tex är ett måste i vilken studio som helst. Dom bästa VST eq's jag sett är URS eller bluetubes, så nu tänkter jag inte avslöja mer hemlisar..

Redigerat av staf
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

jag känner mig som en reklammäklare... UAD säger jag bara 🙂

Sen tycker jag att broadband EQ är den bästa eq:n från waves. Mycket renare ljud än tex. q10. Den har dock inte lika många parametrar, fast den låter bättre.

Postat

Skillnaden på R-serien jämfört med övriga pluggar är att den skall vara lite mer "analog". Därför skall R-EQ'n använda lite andra filtertyper än R-EQ'n om jag minns rätt.

/Majken

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.