Jump to content
Annons

En riktig Malström-front


Henkera

Recommended Posts

Finns det att få tag i en midi-controler av modellen malström, så man kan ratta på riktigt istället för att sitta o få musarm eller dra i fel reglage. Eller finns det åtminstone nån midi-kontroll som man kan ansluta egna lösa rattar på så man kan bygga en själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dedikerade kontroller till modulerna i Reason finns inte. Däremot kan du använda vilken kontroll som helst för att styra exempelvis Malström. Ett tips är dock att kolla så att kontrollen stöder Propellerheads protokoll för externa kontroller, ReMote. En lista på tillgängliga kontroller i dagsläget finns här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg microKontrol och Kontrol49 är ju helt gjorda för bl a reason. man behöver inte ens ställa in dem utan alla rattar och reglar kopplas automatiskt till den synth/enhet i reason du har markerad för ögonblicket. fast dom är ju dyra förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Finns det någonstans där man kan köpa enbart overlays till Reason. Jag har en Evolution UC-33 och det medföljde tyvärr inga overlays till Reason. Dem jag fick med passar till Pro53, Cubase och någon orgel-liknande synth kallad B4. Jag kör inga av dem programmen ju. Damn. 😛

Tips mottages med öppna armar. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någonstans där man kan köpa enbart overlays till Reason. Jag har en Evolution UC-33 och det medföljde tyvärr inga overlays till Reason. Dem jag fick med passar till Pro53, Cubase och någon orgel-liknande synth kallad B4. Jag kör inga av dem programmen ju. Damn. 😛

Tips mottages med öppna armar. 🙂

Jag föreslår att du ringer 4Sound eller Luthman som är distributörer för M-Audio i sverige!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...