mtornros Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 (redigerat) Hej! Har precis kopplat in min gamla synt in i Fireboxen. Först när jag spelade in så gick det bra, men sen så uppstod en massa konstiga problem utan att jag ändrat nånting. Säg att jag ska spela in trummor från takt 40-43, alla slag jag slår under dessa 4 takter hamnar då exakt där takt 40 börjar (alltså där jag började inspelningen). Detta sker både när jag har loop på samt av. Jag har quantize på 1/16. Jag har som sagt en Presonus Firebox. I dess manual står det att man i ljudkortets kontrollpanel alltid ska ha "Clock Source" på S/PDIF, men så fort jag gör detta så tappar datorn kontakten med ljudkortet, så jag har satt den på Internal istället. Jag vet inte ifall detta är ett separat problem, men jag tänkte ta upp det iaf om det nu finns något samband. Fråga om det är något ni undrar! Tackar! Redigerat 1 oktober 2005 av mtornros
Lundin Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Clocksource på S/Pdif är bara nödvändigt om du ska synca mot annan hårdvara - digitalt - och borde inte ha något med vanlig inspelning att göra. Kolla så det inte står "BAR" i rutan bredvid "Quantize"( förutsatt att du är i Arrangedelen av Cubase ). Tror däremot att detta bara gör Quantisefunktionen "skakig" men inte rörd, det borde funka hyffsat kass - inte helt kass 😆 Har du ställt in allting annat rätt för ljudkortet?
pwayne Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Inne på Lundins linje. Stäng av quantisize helt och se vad som händer, så ser du om det är där skon(??) klämmer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.