Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

japp,

mystiskt fel. Sitter med Mbox på en apple dual 2.7. ProTools LE 6.9.2 under OS 10.4.2.

När jag bouncat, (convert during bounce) så är det totalt omöjligt att hitta den bouncade filen.

Detta oavsett om den är 80 minuter eller 20 sekunder. Har testat att ta convert after bounce och får då det gamla vanliga "...an error assertion" osv. Det har alltid funkat att bounca med convert during bounce.

Det konstigaste av allt är att jag i fredags bouncade två st 80 minuters filer med framgång. Dessa återfinns tryggt både på HD och backupen. Den jag bouncade idag däremot finns inte nånstans. Och jag var noga med att lägga den i en välkänd mapp. Samma kanal i Protools misslyckades iof redan i fredags. Ska testa dra ljudfilerna till en annan kanal med en annan voice och pröva bounca då.

återkommer och är tacksam för snabb hjälp!

/E

*edit*

Har nu testat att flytta en del filer till kanalen under och där går det prima att bounca. Bouncen dyker snällt upp på min HD. Båda kanalerna går till en aux med 3 st waves plugins sen till en master med ytterligare en plugg. Alltså identiska pluggar som de båda kanalerna går genom.

Det enda som ska skilja sig är ju Voicen. Men i LE verkar det som om det bara går att köra dynamiska röster, alltså inte tilldela en specifik voice till en specifik kanal. Då hade jag ju kunnat se om det var nåt krux där iaf.

Som det är nu så har jag 2 kanaler med identiska ljudfiler och inställningar på, men bara den ena funkar att bounca från. Är inte det jävligt märkligt??

Hoppas att aolsson kastar ett getöga på denna tråd.

/E

Redigerat av Eliasson
Annons
Postat
japp,

mystiskt fel. Sitter med Mbox på en apple dual 2.7. ProTools LE 6.9.2 under OS 10.4.2.

När jag bouncat, (convert during bounce) så är det totalt omöjligt att hitta den bouncade filen.

Detta oavsett om den är 80 minuter eller 20 sekunder. Har testat att ta convert after bounce och får då det gamla vanliga "...an error assertion" osv. Det har alltid funkat att bounca med convert during bounce.

Det konstigaste av allt är att jag i fredags bouncade två st 80 minuters filer med framgång. Dessa återfinns tryggt både på HD och backupen. Den jag bouncade idag däremot finns inte nånstans. Och jag var noga med att lägga den i en välkänd mapp. Samma kanal i Protools misslyckades iof redan i fredags. Ska testa dra ljudfilerna till en annan kanal med en annan voice och pröva bounca då.

återkommer och är tacksam för snabb hjälp!

/E

*edit*

Har nu testat att flytta en del filer till kanalen under och där går det prima att bounca. Bouncen dyker snällt upp på min HD. Båda kanalerna går till en aux med 3 st waves plugins sen till en master med ytterligare en plugg. Alltså identiska pluggar som de båda kanalerna går genom.

Det enda som ska skilja sig är ju Voicen. Men i LE verkar det som om det bara går att köra dynamiska röster, alltså inte tilldela en specifik voice till en specifik kanal. Då hade jag ju kunnat se om det var nåt krux där iaf.

Som det är nu så har jag 2 kanaler med identiska ljudfiler och inställningar på, men bara den ena funkar att bounca från. Är inte det jävligt märkligt??

Hoppas att aolsson kastar ett getöga på denna tråd.

/E

Skumt må jag säga.. filer som gömmer sig e inge skoj 😛

...några frågor infinner sig dock:

Är det någon skillnand mellan att bounca till intern respektive extern disk?

Bouncar du till samma disk som filerna ligger på?

Har du kastat preffar och databaser (info här)?

Exakt vilket felmeddelande får du när du väljer ”convert after bounce”?

Är det repeterbart på en annan session?

Har du provat att skapa en ny session och importera alla spår alt ljudfilerna?

Kör du en ren 6.9.2 eller kör du på någon CS version?

Postat

hepp. Har bara bouncat till interndisk. det funkar pärla på en annan kanal som sagt. Kastade preffarna och sånt innan jag testade igen. Samma fel.

Ska kolla när jag kommer till jobbet, satte en fetfil på bounce innan jag gick hem.

/E

Postat

Nu har jag kollat. Bouncen jag satte igång igår sket sig.

Gjorde en ny session, (körde import session data, refer till source audio) på en annan partion av den interna disken. Och se på fan, det funkar.

Kastade samtliga databaser på alla diskar och digisetup samt pt prefs. Så jag vet ju inte vad som gjorde saken biff igen. så som sagt , problemet kvarstår men är för tillfället löst.

/E

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.