Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fick en Shure Beta 57 av en kompis igår, han sa att den va sönder så jag gick till MB och frågade var det var för fel på den. Dom sa att hela "kappseln" behövdes bytas tror jag det var dom sa, och det skulle gå på kring 700kr..

Frågor: 😮

Är det värt att laga mikrofonen? (vet inte vad den kostar)

Vad är det för slags Mikrofon, vad är den gjord för?

Är det en bra mikrofon?

Tack på förhand! 🙂

Annons
Postat

700 spänn får du en helt ny 57:a för. 😮

Bra och bra... Nja, men det är en mycket användbar mikrofon. Funkar på allt från virvelkagge till gitarrstärkare.

Ser nu att du skrev Beta 57. Ja, då kostar den väl kanske 1200-1300 spänn normalt. Dagens "kopior" kan vara lika bra som Beta 57:an och ha lägre pris. Kolla gärna på mikrofoner i musikaffären och jämför med Beta 57 så märker du snabbt om du vill köpa en ny kapsel eller köpa en helt annan mik.

Yohill (oregistrerad)
Postat

Jag hade lätt lagat den. Om de sa att de skulle ha 700:- för kapseln så e det biligt. Hittade "KAPSEL BETA 56,57A 1.375 Kr " från MB hemsida. Så då får du ett bra pris på kapseln. Å micken kostar 1495:- i tyskland såg jag så den e ju inte biligare här. Dvs du får en beta 57a för halvapriset. Klart du ska laga den!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.