Jump to content
Annons

Pop


Richie76

Recommended Posts

LÅTNAMN:Another Saturday night

ARTIST/GRUPP:Slowmoboy

GENRE:Pop :rolleyes:

LÅTLÄNGD:drygt 4 min

KOMPOSITÖR:Rikard sandberg

PRODUCENT:Rikard Sandberg

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: MP3

STORLEK: Runt 4 MB

STATUS: Mixad av mig, som är ny på detta genom datorhögtalare.. så inte färdig.

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det låter kalas, tycker du skall fortsätta mixa i dina

Datorhögtalare - Fungerar Grymt!

Låten i sig då :

Kalasbra!

Stämningen :

Kalasbra!

Det här är ett alster som är radion tillägnad, skicka in nu!

Kanske att sången ligger lite långt bak om man jämför med

trummorna men det där kan andra bra mycket bättre än vad

jag kan.

Båda tummarna upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar i mina dator högtalare, håller med Nelerion,

Sången lite för svag eller otydlig, skulle vilja ha den lite tydligare i en sån här typ av låt. Kanske kan det va så att den grötar ihop sig med något annat ??

Virveln sticker ut rätt mycket, lite hög kanske då.

Låter sjysst annars

trevlig låt, låter snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat!!

Virveln är lite stark/torr som det är nu. Iaf på första versen. Skippa halvtempot i början. Blir lite såsigt tycker jag.

Grymt bra sångljud. mjukt och tydligt. Verkligen bra! Den går fram och blandar sig snyggt med stämmorna i refrängerna. Skitbra harmonik på hela låten och snyggt/smakfullt arrat. Förutom redan nämda trummorna då :rolleyes:

låten får en femma av mig!

produktionen får en svag fyra för trumgrejorna men vägs upp av det otroligt snygga sångljudet.

/E

*edit* jag lyssnade i Genelec 8040 och sången låter finfint där. Helheten känns stor och luftig.

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Eliasson! :rolleyes:

Det var verkligen fina omdömen på låt och arr.. Verkar dock som om jag bör se över virvelljudet och göra det mindre torrt och kanske dra ner i nivå eller?

Nej behåll det torrt, annars riskerar det att bli pudelrocktrumma av det och det vill du inte. Sänk den lite bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysande mannen!

Snyggt proddat. Har bara hört i lurar, kanske virveln är lite plaskig men jag tror inte du skall spaca den men kanske trycka ihop den eller nåt´ 😄

Hade möjligen velat höra lite mer av den halvdistade guran; inte volym men mer lir, kanske nån cool melodisnutt (lite som Verve fast utan deras spacade sound) "melodikomp" om du fattar vad jag menar. Men: strunt i det det är mkt bra som det är. 😆😆🥰

Och; bra, snygg sång med bra ljud. Kommer det mer månne?? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade volymåkningar på de värsta s:en och tror det gjorde susen. Hade bouncat trummorna så har fipplat tillbaka dom in action och gjort om trummorna under första versen, tagit bort halvtempot och bytt ut virveln, tror att det blev bättre men blir osäker på om jag fuckade upp trumljudet! 😳

Det är mycket med det elektroniska.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...