Jump to content
Annons

Datorns inbyggda mjukvarusynt hamnar efter


Dream Exp.

Recommended Posts

Hejsan!

När jag installerade mitt EMU 1212m-kort så hamnade datorns mjukvarusynt efter. Jag behöver den eftersom jag har spelat in en del låtar i midi för att komma ihåg dem osv. men nu syncar inte ljudkortets klick och synten och jag har kommit fram till att det är synten som är efter. hur löser man det?

Arbetar i Cbase SX 2

Redigerat av Dream Exp.
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller på Linus linje här..(hehe..Linus på linjen 😕 ..oops..Offtopic? a'ight.. 🙂 )

Troligtvis har den inbyggda synten kommunikation genom Windows multimediadrivrutin från Cubase och dessa brukar ligga på en sissådär 50 +ms.. så problemet ligger nog i att det är så stor skillnad mellan drivrutinstyperna.

Cubase har däremot en utmärkt timeshiftfunktion som kan ställa fördröjningen permanent och sedan kan projektet sparas som Template så dessa inställningar alltid finns där när ett nytt projekt skapas.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

dessutom kan det kännas rätt så inaktuellt med windows general midi sound...

du hittar alla ljud du vill använda på de flesta freeware vst.

är det många "riktiga" ljud och inga syntar kan du ladda ned sampletank free, plugsound free, alla instrumenter från 4front och du har ett gäng bättre ljud än GM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...