Jump to content
Annons

Herregud vilka bekymmer som finns...


Ken Kängström

Recommended Posts

Har någon av er vart med om detta:

Man har sina tidigare problem, stora som små. Saker som man har lagt bakom sig.

Sedan dyker en världslig sak upp, som man retar sig på. Efter det kommer en annan världslig sak som man blir lite småledsen av. Sedan en oviktig sak som gör en irriterad. Och till slut, så börjar man tänka på alla dessa stora som små, nya som gamla besvär, och man vet inte vart man ska ta vägen. Bägaren rinner över helt enkelt.

Några tips vid dessa situationer?

Det svider så oerhört ibland. 😎

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Urk...

nu vill jag bara hem och svepa ett bar bärs i soffa för att slippa tänka på detta.

sånt här suger. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har någon av er vart med om detta:

Man har sina tidigare problem, stora som små. Saker som man har lagt bakom sig.

Sedan dyker en världslig sak upp, som man retar sig på. Efter det kommer en annan världslig sak som man blir lite småledsen av. Sedan en oviktig sak som gör en irriterad. Och till slut, så börjar man tänka på alla dessa stora som små, nya som gamla besvär, och man vet inte vart man ska ta vägen. Bägaren rinner över helt enkelt.

Några tips vid dessa situationer?

Det svider så oerhört ibland. 😆

Jobbigt är det 😎

Några tips som fungerar ibland, och ibland inte dessvärre...

  • Hälsa på någon nära vän, alternativt föräldrar, syskon eller liknande om du har bra kontakt med dom
  • Gå ut och gå, spring, cykla, styrketräna eller vad du tycker är kul, där du aktiverar kroppen
  • Sätt dig med guran en stund
  • Läs en bok
  • UNDVIK att sitta ensam hemma

Kort sagt, sitt inte ensam hemma och grubbla, blir lätt att man gräver ner sig i tankarna och känslomässigt ännu mera då. Om du ändå blir ensam, aktivera dig så att du fokuserar på något annat. Personligen sover jag väldigt mycket under mina "down" perioder, men det är ingen bra lösning egentligen, blir bara ett problem till på listan känns det som...

Nu vet jag ju inte vilken typ av problem det handlar om, men är det något som måste lösas handgripligen så måste du ju givetvis börja i någon ända också. Ta hjälp av en kompis om det är för tungt själv.

Hoppas det löser sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det fanimej bara att bita i det sura äpplet och ringa, skriva, messa eller mejla och be om ursäkt! Tala om att du varit ett arsel men att du hoppas ni trots det kan gå vidare. Är man bara ärlig och uppriktig så brukar det aldrig vara nåt problem.

Tänk dig själv att en polare varit dum och kommer med en framsträckt hand, inte ber du honom att flyga?

Om han däremot duckar och beter sig lite mysko så tycker du ju naturligtvis att han kan fara åt h-vete!

Sätt fart!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det fanimej bara att bita i det sura äpplet och ringa, skriva, messa eller mejla och be om ursäkt! Tala om att du varit ett arsel men att du hoppas ni trots det kan gå vidare. Är man bara ärlig och uppriktig så brukar det aldrig vara nåt problem.

Tänk dig själv att en polare varit dum och kommer med en framsträckt hand, inte ber du honom att flyga?

Om han däremot duckar och beter sig lite mysko så tycker du ju naturligtvis att han kan fara åt h-vete!

Sätt fart!

/R

Mycket sant! och det är precis så jag har gjort nu, med framgång.

Lyckades lösa det till viss del, men det tar nog en liten stund innan alla agg är borta. Tackar så mycket för hjälpen folket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man bara ärlig och uppriktig så brukar det aldrig vara nåt problem.

Var nära att skriva "Word!" men jag skriver nog ett "Bra sagt!" istället...

 

Bra sagt ®offe! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Människans psyke är inte skapt för att man ska sitta och grubbla. Därför ska man försöka hålla sig hyfsat sysselsatt som Jonte sa. Eller får man lära sig att säga stopp till sig själv när man glider iväg i neg. tankespiraler. Känns som att många av oss människor har ett masochistiskt drag som tvingar oss att tänka neg. tankar.

En klassiker är återskapande av konflikter i huvudet. T.ex du har bråkat med någon och i timmar efteråt går du och eldar upp dig över vad du borde sagt oh vad du ska säga osv. Detta blir en form av uppgörelse som man endast mår dåligt av. Då är det bäst att, som sagt, säga stopp! Problem finns väldigt ofta endast i tankarna.

Skriv ned hur du uppfattar situationen vilket kan få bort tankarna en del. Förklara sedan för personen du bråkat med hur du mår av situationen, inte vad han/hon gör för fel. På detta vis blir du inte offensiv och kompisen behöver inte gå till motangrepp. Om han/hon inte köper det är det kanske inte så mkt till kompis, eller så har han/hon pysslat med att återskapa er konflikt i timtal 🙂

var ju eg. detta som ®offe skrev men jag var också tvungen att skriva 😱🙂

Att däremot ge sig tid att sörja en förlust av någon/något är en helt annan sak...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske jag kommer lite från ämnet här, men har ni varit med om att man tycker man har en sjuhelvetes jävla problem, man har gjort en dålig affär + blivit osams med tjejen + har en vagel i ögat + skyldig någon en cykel + är inte nöjd med sitt boende + har en bad hair-day 7 gånger i veckan... ja ni vet. Man vill bara ta livet av sig - då händer nånting jäkligt obehagligt, svår sjukdom i familjen eller nån tragisk olycka eller nåt. Snacka om att man får ett annat fokus då. Sånt här har hänt mig flera gånger och då känner man bara att - fan, om jag kunde byta DET HÄR stora problemet mot alla dom där andra mellanstora och små...

Sen löser sig kanske det "stora problemet", eller går över, och då sitter man där igen med sina midsize-problem. Men kanske med annan inställning? Jag vet inte, kanske inte...

Jag har en vanföreställning t ex kring folk som otroligt överlever en flygplansolycka borde dansa genom livet sedan utan vardagsbekymmer, eftersom dom varit i helvetet och vänt, men det har jag inga belägg för.

Avd. lättare sagt än gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...