Jump to content
Annons

Bildassociationsleken


gol

Recommended Posts

Annons
  • Svar 6,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Britney Spears har ju nyss fått en bebis, eller är i alla fall gravid med en om jag har fel. Britney Spears har gjort en låt som heter Toxic, och tokic (giftig) är ju precis vad bilens avgaser är. Den första bensindrivna bilen tillverkades år 1885 av bl.a. Deimler och Carl Benz. Dessa två företag slogs ihop 1926 och bildade Mercedes-Benz. En specialtillverkad modell från Mercedes-Benz användes av Hitler.

Så, från Vanilla Ice (första bilden i den här leken) ger jag er:

b7453497.jpg

Självaste Adolf Hitler!! 😉

😳

EDIT: kände för en smiley till.

Redigerat av iHz
Link to comment
Dela på andra sajter

Igelkotten på bilden står på en matta. Mattor är oftast fyrkantiga. Fyrar hittar vi på Vinga. Vi(-nga) har (V-)inga vingar julli-angel5.gif. Vi har istället flygplan. Flygplan åker man oftast på semestern när man t.ex. ska ta sig till en solsemester i Italien. Italien är ursprungslandet för pizzan. På pizza hittar man oftast ost. Hushållsost är nog den vanligaste sortens ost. Något annat som är vädligt vanligt är datorer. Från datorer kan man olagligen ladda ner filer som t.ex. filmer julli-dload.gif. En av de många filmer som varit utsatta för piratkopiering är James Bond-filmen License To Kill. James Bond:en i den filmen var Timothy Dalton. Bröderna Dalton fanns ju som seriefigurer i serien Lucky Luke. Luke Skywalker var en karaktär i Star Wars-filmerna. Krig utkämpas just nu i Israel av USA, under ledning av George W. Bush julli-hunter.gif. Buskar finns det gott om i sverige. En av dessa är nyponbusken vilken, i sina frukter, innehåller frön som kliar om man får de på huden. För att solrosen ska växa behövs ett frö, vatten och solsken. Solsken får vi från solen. Solen är kanske mest känd som gul. Smör är också gult. En av alla smörtillverkare här i Sverige är Lätta. Något som är väldigt lätt, det är fjädrar som kommer från bl.a. hönor. Rävar gillar hönor. Den vanligaste räven i sverige är Rödräven som är, ja just det, röd. För att få sin stuga röd köper man oftast Falu rödfärg. I falun gör man dalahästar. En häst har fyra ben med klövar på. Klöver är också en färg i kortspel. Vykort kan man skicka till sin familj. Familjer har sina glada stunder:

Happy%20Family.jpg

Mest långsökta hittills? 😆

EDIT: Hitta en bättre bild, mohaha! 😆

Redigerat av iHz
Link to comment
Dela på andra sajter

Mest långsökta hittills? 😮

*applåderar*

Jag vågade inte skriva en sån långsökt association, med rädsla för att nån annan skulle hinna posta en ny bild före mig. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest långsökta hittills? 😮

*applåderar*

Jag vågade inte skriva en sån långsökt association, med rädsla för att nån annan skulle hinna posta en ny bild före mig. 😮

youcan.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har märkt att jag ofta postat bilder på skivomslag.

Pazo har postat bilder på cheerleaders flera gånger.

Nån som vill börja analysera mönstret? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Cheerleaders associeras till pom-poms. Pom-pom heter en låt med Bomfunk MCs, vars producent är JS16. Han ligger även bakom Darude. Rude Boy var en populär låt med Papa Dee och Leila K. Leila K knarkade bort allt hon hade tills hon blev utslagen. Utslagen blir man i boxning. En svensk boxare är Ingemar Johansson. Johansson var det vanligaste efternamnet 2002. 2002 är ett palindrom. Ett annat palindrom är "Moratös gav dem ett te med vag söt arom." Aromämnen finns i många livsmedels innehållsförteckningar. Innehållsförteckningar finns även i stora böcker. Böcker kan man låna på biblioteket om man har ett lånekort.

LÃ¥nekort.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånekort använder man ju som bekant på bibliotek. Av en händelse råkar min farsa jobba som avdelningschef på biblioteket i Högskolan i Borås. Farsor har väl de flesta av oss, och något annat som de flesta av oss har är näsor. En av mina stora hobbies är näspetning. Någonting jag däremot försöker att inte förväxla med en näsa är vägguttag. I ett sådant vägguttag har jag istället pluggat in adaptern till mammas bärbara gamla Compaq Armada 110-dator. 110km/h är förövrigt maxhastigheten på svenska motorvägar, vilket ger oss många älgolyckor varje år. En annan älg, som ännu inte varit med om någon älgolycka är Hälge:

H2001.jpg

Redigerat av iHz
Link to comment
Dela på andra sajter

På bilden innan ser ni en förstärkare, en annan stärkare är ju en styrketår. Tårna sitter ju på foten, som inte helt sällan luktar möglig ost. Möglig ost är ganska vanligt i Frankrike, liksom följande vetestav:

baguette.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vete används också i spaghetti. Idag har jag sett en porrfilm där de leker med spaghetti (ironi! 😉). Jag vet inte vad ni andra tycker, men jag förknippar porr med Hugh Hefner. Han har sett en massa brudar under sin levnadstid. Brudklänningar är oftast vita, så ock isbjörnar. En gosig liten björn är ju Björne. Bolibompa är töntigt för oss icke-småungar. Jag vet en liten småunge som heter Noomi. Det finns en i Bibeln som heter Noomi. Uppenbarelseboken i bibeln handlar om framtiden och jordens undergång. När man talar om futurism inom film heter det oftast Sci-Fi. En sådan film är Star Wars Episod II:

B00006HBUG.01.LZZZZZZZ.jpg

Redigerat av iHz
Link to comment
Dela på andra sajter

I starwars är Jedi snubbarna lite lika Ninjor + att de också har svärd. Markus startade en ninjatråd eftersom han också ville ha en alldeles egen tråd, såsom denna människan har:

av-58.jpg

Grahns avatar kommer från reason.se. Reason är ett vapen i en bok av Neal Stephenson, som också skrivit "In the Beginning was the Commandline" som handlar om operativsystem. Operativsystem förkortas ofta OS, liksom de Olympiska spelen. Jag får spel när jag ser goatse-cx-bilden, som har parodierats en otrolig massa gånger. En annan parodi är Men in Tights av Mel Brooks. Här är ett gäng kvinnor i tights:

tights.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ni är ju inte riktigt friska, så jag fortsätter väl i samma anda då...

Förståsigpåare i den psykologiska sfären anser numera att hur mycket samlare man är hänger ihop med hur många gånger man går och skiter. D.v.s. om man håller sig väldigt länge mellan gångerna så beror det på att man som person har svårt att göra sig av med ägodelar man samlat på sig. Besöker man skithuset desto oftare så är man mer av en slit-och-släng-person. Fakta!

Och samla på saker kan man ju göra... T.ex. på såna här:

electrocompaniet_nemo.gif

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...