Danabacken Postat 6 september 2005 Dela Postat 6 september 2005 (redigerat) Hur gör ni egentligen när ni vill upploada en avatar genom att trycka "bläddra" och välja en som ni har på hårddisken. Jag vill inte ha en av de som finns med på hemsidan! Kan man inte bara ta en bild o lägga in, oavsett vilken storlek den har. Och så kan man ju också ändra "width" o "height" i avatar options. Vad ska man ha där för att den ska passa då? 🤪 Eller måste man fixa bildens storlek i ett program eller hur gör man?? Någon som vill hjälpa mig? 😄 *gulligull* EDIT: Tydliggjorde rubrik /admin Redigerat 10 september 2005 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 6 september 2005 Dela Postat 6 september 2005 Bilden får högst vara 80*80 pix och inte vara större än några kib. Dessutom måste det vara jpg eller gif. Skicka bilden till mig så kan jag fixa det (till min studio inkorg) 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 6 september 2005 Trådstartare Dela Postat 6 september 2005 (till min studio inkorg) 😄 Studio inkorg? 🙁 Har man en sån? Hur gör jag det då? 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Klicka på "Min kontrollpanel" och därefter på Edit Avatar Settings. Och en korrigering, bilden får vara max 64 x 64 bildpunkter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Klicka på "Min kontrollpanel" och därefter på Edit Avatar Settings. Och en korrigering, bilden får vara max 64 x 64 bildpunkter. okay.. har varit på ett annat forum.. där fick man ha upp till 80*80 .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 (redigerat) Fast hallå, varför funkar det inte nu då?? Har bytt avatar ett par gånger tidigare utan större problem, men nu går det bara inte... Har en jpg-bild som är 59x64pixlar och runt 6kb stor, och ändå får jag felmeddelande om att bilden är "...greater than the limit..."!? Edit: Det var ju liksom dags att plocka av sig tomteluvan för ett tag sedan nu... Redigerat 18 januari 2006 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Fast hallå, varför funkar det inte nu då?? Har bytt avatar ett par gånger tidigare utan större problem, men nu går det bara inte... Har en jpg-bild som är 59x64pixlar och runt 6kb stor, och ändå får jag felmeddelande om att bilden är "...greater than the limit..."!? Edit: Det var ju liksom dags att plocka av sig tomteluvan för ett tag sedan nu... Du spräcker inte 10 kB-gränsen då? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Oj, jo siffran jag tittade på i "spara som"-fönstret i Photoshop var tydligen inte filstorleken ändå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Oj, jo siffran jag tittade på i "spara som"-fönstret i Photoshop var tydligen inte filstorleken ändå... 😆 Men fan vad ljus bilden är! Känner inte alls igen dig... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 😆 Men fan vad ljus bilden är! Känner inte alls igen dig... 😕 Jo, jag har hittat ett bra UV-filter till linserna så nu behöver jag inte gömma mig i mörkret längre... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.