Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vilken synth kan det tÀnkas vara som spelar denna basgÄng? Jag brukar ha rÀtt bra koll pÄ synthljud men denna har jag vÀldigt svÄrt att identifiera. Det kan sÀkert vara flera olika som har detta soundet, men alla tips Àr vÀlkommna.

(300 k)

Tackar!

Redigerat av dbd
Annons
Postat

Absolut en Abrakadabrah X-20 med Kenton midi ..och factorypreset 12...

Kan ju va vad som helst..lĂ€t vĂ€l lite Matrix1000-filter om det...vad Ă€r det för lĂ„t? grupp? Kanske kan hitta info pĂ„ deras hemsida... mĂ„nga musiker 🙁 har ju en förkĂ€rlek att tala om hur mĂ„nga instrument dom har... 🙂

/D

Postat (redigerat)
Absolut en Abrakadabrah X-20 med Kenton midi ..och factorypreset 12...

😉

Ja det kan vara vad som helst det Ă€r det som Ă€r grejen, tĂ€nkte mest om nĂ„gon fick en aha-upplevelse som "det hĂ€r har jag ju gjort med denna synthen" 🙂

LĂ„ten heter Hyper vs. General MIDI - We've been waiting. Har redan kollat deras sidor, ingen info alls om studioutrustning 🙂

Redigerat av dbd
Postat

Det Ă€nda jag hör Ă€r att dom har anvĂ€nt minst 2 OSC med fyrkantsvĂ„g, sen vete fn vilken Synth ? men kanske kanske kan det vara en JP-8080 😉

Mvh / Starion.

Postat
men kanske kanske kan det vara en JP-8080 😛

Det Àr inte alls omöjligt. Den hade jag faktiskt inte tÀnkt pÄ. Det enda jag Àr nÀstan 100% sÀker pÄ Àr att det Àr 2 fyrkanter (som du sade) och kanske en sÄgtand, och att det kommer frÄn en VA eller VST-synth.

Postat

Jag gjorde ett litet (fĂ„nigt) försök att Ă„terskapa bass-slingan med en Pro-53 och sĂ„ hĂ€r blev det.. 😛

spara som!

Postat (redigerat)
Jag gjorde ett litet (fĂ„nigt) försök att Ă„terskapa bass-slingan med en Pro-53 och sĂ„ hĂ€r blev det..  😛

Den patchen fĂ„r du gĂ€rna maila till mig 🙂

Redigerat av dbd
Postat

sitter o lyssnar pĂ„ det första klippet...Starion din version lĂ„ter lite "snĂ€ll" mot originalet ( dbd gillar elaka basar.. 😛 ) men den Ă€r jĂ€kligt nĂ€ra... tycker mig kunna skönja nĂ„gon form av ringmodulering pĂ„ originalljudet?????..tycker det lĂ„ter vĂ€ldigt misstĂ€nkt precis i början...

/D

Postat (redigerat)
sitter o lyssnar pĂ„ det första klippet...Starion din version lĂ„ter lite "snĂ€ll" mot originalet ( dbd gillar elaka basar.. 😛 ) men den Ă€r jĂ€kligt nĂ€ra... tycker mig kunna skönja nĂ„gon form av ringmodulering pĂ„ originalljudet?????..tycker det lĂ„ter vĂ€ldigt misstĂ€nkt precis i början...

/D

Jo tack jag vet 🙂 fick inte riktigt till det.. skall göra ett nytt försök lite senare. 😎

/ Starion.

Redigerat av Starion
Postat (redigerat)
dbd gillar elaka basar.. 😛

Elaka och elaka 🙂 Jag gillar inte psy-skruvade elaka basgĂ„ngar, men visst ska det vara lite halvrĂ„tt 😎

Redigerat av dbd
Postat
Elaka och elaka 😎 Jag gillar inte psy-skruvade elaka basgĂ„ngar, men visst ska det vara lite halvrĂ„tt 🙂

Ă€h..jag menade inte elaka-elaka...glömde skriva elaka inom "citationstecken" 🙂

alltsĂ„ God-mjuk-mullig-"elaka" basar... 😛

/D

lill-petter (oregistrerad)
Postat

ringmod + stark kompressor pÄ det dÀr sÄ tror jag du har en vÀldigt lik baslina.

Postat
alltsĂ„ God-mjuk-mullig-"elaka" basar... 😛

That's me 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.