Drik Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Ok, om jag nu har gjort en låt och någon vill göra en remix på den. Hur funkar det då? För det första får väl inte personen som gör remix skriva något annat än låtens namn? typ: E-mortal Days like these (MT Remix) typ? Och hur funkar det med rättigheter i dessa fall? Får jag släppa material som andra har remixat? Äger jag 50% av remixen eftersom jag gjort originalet? Jag har helt nollkoll på detta.. Också, är det bra att andra remixar ens alster? T ex folk som redan har kontrakt när jag själv inte har det?
Tilly Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 här har du många bra svar https://www.studio.se/index.php?showtopic=14946 Sen är det alltid roligt om man har många remixes på sin egen låt 😠 Är du lite sugen på en remix? Jag kanske skulle kunna remixa 🙂
Drik Postat 24 augusti 2005 Trådstartare Postat 24 augusti 2005 (redigerat) Du menar remixa vandras alster? 😉 Jag är faktiskt ute efter någon att samarbeta med för att fixa club mixar på låtarna. 😄 Redigerat 24 augusti 2005 av Drik
Carl_B Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Mina skivbolag brukar fråga om remixer... ibland även producenter. Vanligaste formatet är: 'Orginal-artist' - 'Låt titel' ('Remix-artist' remix)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.