Guest Andrew Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 (edited) LÅTNAMN: 1000 miles of swamp music ARTIST/GRUPP: Undertecknad GENRE: Träskrock LÅTLÄNGD: 4.10 KOMPOSITÖR:Undertecknad PRODUCENT:Undertecknad EV. MEDVERKANDE:Undertecknad INSPELNINGSÅR: FORMAT: mp3 STORLEK: 6,4 mb STATUS: Skiss utan sång Gear: Gibson Sg, Aria TSB-400, Boss Me-50, Zoom Mrs 1266 Your browser does not support the HTML5 audio tag Nu var det länge sen jag slängde upp nåt här, så det var välan på tiden. En rak rocklåt utan krussiduller. Själv känner jag mig rätt nöjd med mixen med tanke på att jag inte hållt på så mycket med sånt. Men men... Kom med ris och ros om mixen och låten i sig om ni har lust... Peace Edit: Ny mix... Ingen ozonepreset bla... Edited August 21, 2005 by Andrew
BozoB Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Ok nu har jag lyssnat. Jo, ljudbilden var inte det roligate jag hört... Ta genast fram trummorna.. Lägg gärna lite kompressor,eq etc för att få fram lite tryck i dem... Gitarrljudet går också skruva till bättre... var är diskanten? Ganska skönt sväng annars...
herwhisper Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Ok, detta är inte alls min musikstil. Men jag gör ett försök i alla fall. trummorna ligger alldeles för långt bak i mixen. Och dom är i MONO!!! URS!! Höj upp dom och sprid ut pukor hihat och symbaler så att det blir lite bredd på det hela. Hela mixen saknar topp, det är väldigt dovt allting. Samt stäm gitarrerna innan du spelar in nästa gång! Musiken däremot är det inget fel på 😎
Guest Andrew Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Haha hårda bud... Tebax till mixningen alltså...asg 😎 Tja angående trummorna kan jag inte göra så mycket mer, eftersom det är en trummaskin. Förutom att höja dom då... Hm, ostämda gitarrer är ju inte kul iförsig.
Guest gladamatör Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 😱 detta var skitigt !!! Gillar soundet skarpt. Kan väl instämma med övriga "tyckare" att trummorna ska fram lite mer ...men det är nog mest en smaksak. När jag lyssnar på låten hör jag att ena gitarren ligger bara i en högtalare ? (meningen...) För övrigt låter detta kanonbra. Saknar en raspig go röst över det hela ( kanske gärna en tjejröst för att sticka ut lite ???) keep on ... 😛 mvh gladamatör
Guest Andrew Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 🙂 detta var skitigt !!! Gillar soundet skarpt. Kan väl instämma med övriga "tyckare" att trummorna ska fram lite mer ...men det är nog mest en smaksak. När jag lyssnar på låten hör jag att ena gitarren ligger bara i en högtalare ? (meningen...) För övrigt låter detta kanonbra. Saknar en raspig go röst över det hela ( kanske gärna en tjejröst för att sticka ut lite ???) keep on ... 🙂 mvh gladamatör Jupp kompgitarrerna är tokpannorerade samt att wah-gitarren ligger i mitten tillsammans med basen.
Recommended Posts