Jump to content
Annons

Hjääälp


rewind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: I will be gone

* ARTIST/GRUPP: André Bramwall

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 3:16

* KOMPOSITÖR: André Bramwall

* PRODUCENT: Jonas Hansson

* EV. MEDVERKANDE: Frida Ohlsson, Jonas Hansson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 4,49

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: http://rewind.no-ip.info/Andre.mp3

Redigerat av rewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Hjälp" står det men du skriver inte vad du vill ha hjälp med. Jag blajar på som vanligt mao.

Snyggt gitarrerna är svävande på ett mysigt sätt. Snyggt mixat. Det enda jag skulle säga något om är leadsångljudet. Som känns för hårt i förhållande till resten av soundet,som är så mjukt. Det blir lite "CockRobin feeling" och det känns inte så fräscht.

Har svårt att höra vad det beror på. om det är reveb eller eq eller något annat. Undar hur sångljudet låter helt naket. Är det lika hårt? Kan man blöta med lite kompressor eller?

LÅten är ju kalas. Snygg. Bra sjungen snygga körer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken.. men asså jag vill veta hur man skulle kunna lyfta upp produktionen ytterliggare.. har suttit å pillat å lagt till breda gitarrer till refrängen å grejer för å få lite lyft, men finns det något annat man kan göra? trummorna hur låter dom?? jag sitter med ett par gamla avdankade hifihögtalare å spelar in/mixar med 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt arr!!...och bra låt i sin genre...proffsigt sjunget..

men vad jag tänker om ljudbilden är att det låtter som att den akustiska gitarren har en inbyggd mick & är linad..jag tycker det blir bättre om man mickar en akustisk gitarr..det blir mer drivande & levande ljudbild..då får man med plektrumsmattret åxo..som brukar gå finfint ihop med riden..

sen är det ett väldigt konstigt verb/delay på sången & virveln som tar ner ljudbilden lite...tror att det skulle sitta fint med ett annat verb & lite exiter på leadsången!!

och jag skulle vilja att trummorna hade lite mer diskant..och kanske upp lite i volym..

och den akustiska gitarren borde vara mer framträdande åxo...men den kanske inte är linad..det kanske är något vhorus lagt på den..

jag skulle ivikkefall ta fram mera mellan register på den..

sen skulle jag vilja ha crach cymbaler på olika anslag under refrängerna..så att det känns som att trummorna lossnar lite där...eller bara mer utsvävande spel överhuvudtaget...och även högre körer under refrängerna!!

och när låten tonar ut är det elgitarr som ligger & plonkar...den skulle skruvas upp & ligga under refrängerna...den kanske redan ligger där...men den hörs knappt..

det skulle nog få refrångerna att lyfta...

jaja...bla bla...

det är lätt att ha åsikter om andras produktioner..men svårt att få till det själv!! 😛

lortfattat...upp med trummor & både akustisk & elgitarr och lite mera diskant så det blir klarare...

annars är det en snygg prodiktion & bra framförd..det är bara ljudbilden jag kommenterar!!

hare bra!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt arr!!...och bra låt i sin genre...proffsigt sjunget..

men vad jag tänker om ljudbilden är att det låtter som att den akustiska gitarren har en inbyggd mick & är linad..jag tycker det blir bättre om man mickar en akustisk gitarr..det blir mer drivande & levande ljudbild..då får man med plektrumsmattret åxo..som brukar gå finfint ihop med riden..

sen är det ett väldigt konstigt verb/delay på sången & virveln som tar ner ljudbilden lite...tror att det skulle sitta fint med ett annat verb & lite exiter på leadsången!!

och jag skulle vilja att trummorna hade lite mer diskant..och kanske upp lite i volym..

och den akustiska gitarren borde vara mer framträdande åxo...men den kanske inte är linad..det kanske är något vhorus lagt på den..

jag skulle ivikkefall ta fram mera mellan register på den..

sen skulle jag vilja ha crach cymbaler på olika anslag under refrängerna..så att det känns som att trummorna lossnar lite där...eller bara mer utsvävande spel överhuvudtaget...och även högre körer under refrängerna!!

och när låten tonar ut är det elgitarr som ligger & plonkar...den skulle skruvas upp & ligga under refrängerna...den kanske redan ligger där...men den hörs knappt..

det skulle nog få refrångerna att lyfta...

jaja...bla bla...

det är lätt att ha åsikter om andras produktioner..men svårt att få till det själv!! 😛

lortfattat...upp med trummor & både akustisk & elgitarr och lite mera diskant så det blir klarare...

annars är det en snygg prodiktion & bra framförd..det är bara ljudbilden jag kommenterar!!

hare bra!! 😉

tackar :rolleyes:

gött med lite respons! ska se vad jag kan göra..

ackguran har 2 mickar.. en som fångar upp strängljudet å en som

sitter i burken.. ska försöka eq:a till den lite bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...